Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a declarat la prezentarea bilanţului după un an de guvernare că în patru-cinci ani transportatorul aerian naţional trebuie să devină profitabil
,,Compania Tarom merge înainte şi este sprijinită de Guvern. Noi ne-am propus ca, respectând acest plan cu toate etapele (reînnoirea flotei, optimizare comercială, eficienţă organizaţională, optimizarea costurilor legate de combustibil), undeva în patru-cinci ani de zile compania Tarom trebuie să devină profitabilă. Dar asta ţinând cont şi de ce se întâmplă în întreaga lume cu sectorul aerian. Vedeţi, nu este vina Tarom că, spre exemplu, ieri s-a luat decizia în Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă să venim cu noi restricţii pentru anumite ţări. Zborurile nu sunt suspendate, dar cei care intenţionează să călătorească în România ştiu că, dacă vin din Italia, spre exemplu, trebuie să stea 14 zile în carantină şi atunci noi am încercat să ne adaptăm şi pe intern şi pe extern, astfel încât să producem câtuşi de puţin ca să putem să trecem prin această perioadă”, a declarat marţi ministrul Transporturilor, Lucian Bode.
Compania şi-a redus numărul agenţiilor externe de la 14 la două.
În acest an au fost aprobate totodată scheme de ajutoare de stat sub forma garanţiilor de stat pentru Tarom şi Blue Air pentru compensarea pierderilor cauzate de pandemia COVID-19.
În cadrul companiei lucrează un şef la nouă angajaţi, spune oficialul.
,,În planul de restructurare, compania Tarom are obligaţia să vină cu un plan de eficienţă organizaţională. Reducerea numărului de personal – în proiectul aprobat de către Consiliul de Administraţie erau vizate aproximativ 600 de persoane, care vor primi salarii compensatorii între şase şi opt salarii medii. Înainte vom vedea ce se întâmplă cu plecările voluntare şi câţi vor opta pentru plecările voluntare. Din păcate, la Tarom avem un şef la nouă angajaţi. Sunt 192 de şefi”, a declarat Bode.
Mai mult, peste 100 de angajaţi ai companiei au accesat deja varianta de plecări voluntare, iar perioada în care pot opta pentru acest demers a fost extinsă. Aceştia primesc între şase şi opt salarii medii compensatorii.
Transportatorul va avea la sfârşitul lui 2021 un număr de 23 de aeronave – nouă ATR-uri noi, patru avioane Airbus şi zece Boeing. 32 de milioane de dolari este suma care ar trebui să fie încasată pe cele nouă ATR-uri vechi.
„Tarom a intrat în această criză sanitară într-o situaţie proastă, mai rău de atât nu se putea. Ştiţi foarte bine că întreg sectorul aerian este grav afectat, au scăzut încasările cu peste 90-95%, dar preocuparea noastră a fost să sprijinim, aşa cum au făcut şi alte state, evident să sprijinim operatorul naţional Tarom cu acel ajutor de salvare care a fost accesat, cu acel ajutor de restructurare, cu acel ajutor pentru compensarea pierderilor COVID. Sigur că noi am solicitat o sumă, am notificat Comisia Europeană şi am primit aprobare pentru sumele pe care le cunoaşteţi. În continuare preocuparea noastră este să ducem la bun sfârşit planul de restructurare a companiei pe toate palierele, inclusiv cel legat de resurse umane. Am început acest demers”, a spus ministrul Lucian Bode.