21.3 C
București
miercuri, 17 aprilie 2024
AcasăEconomieMașinile electrice sunt noua miză a marilor fabricanţi

Mașinile electrice sunt noua miză a marilor fabricanţi

Coloşii din industrie şi-au mutat deja atenţia către noul trend: motorizarea electrică. Unii dintre ei mizează pe un viitor în care maşinile 100% electrice vor domina piaţa, afirmă Elena Geageac, senior manager Taxe Directe, şi Corina Simion, manager Taxe Directe la Deloitte România.

”Pe de o parte, sectorul resimte valul de pesimism dinspre Germania, cea mai mare putere economică europeană bazată pe producţia auto”, spun experții. Pe de altă parte, are nevoie de investiţii pentru a se adapta la cerinţele impuse de noile tehnologii.

Dezvoltarea unei maşini electrice necesită investiţii majore în Cercetare-Dezvoltare, într-o industrie care până acum s-a bazat proponderent pe combustibilul fosil.

“În aceste condiţii, se pune întrebarea firească dacă România ar trebui sau ar putea să facă mai mult pentru această industrie”, afirmă experţii. Geageac şi Simion spun că semnele nu sunt dintre cele mai bune.

”Industria auto scade încet dar sigur, având în vedere că schimbările tehnologice transformă profund procesele de producţie, dar şi preferinţele consumatorilor. Coloşii din industrie şi-au mutat deja atenţia către noul trend – motorizarea electrică. Unii dintre ei, cum ar fi Volkswagen Gruppe, mizează pe un viitor în care maşinile 100% electrice vor domina piaţa”, adaugă ele.

Dezvoltarea unei maşini electrice necesită investiţii majore în Cercetare-Dezvoltare, într-o industrie care până acum s-a bazat proponderent pe combustibilul fosil. Acesta este motivul din spatele ultimelor tendinţe de fuziune dintre marii fabricanţi auto.

 

Valoare adăugată la mare distanță

”Peste tot în lume, guvernele oferă diverse facilităţi, cum ar fi fonduri nerambursabile sau deduceri fiscale. În România, discuţiile referitoare la necesitatea de a dezvolta produse şi servicii cu valoare adăugată mare sunt vechi, însă progresele la acest capitol sunt minore, deşi există convingerea că doar în acest mod s-ar îmbunătăţi deopotrivă balanţa comercială şi traiul de zi cu zi al românilor, prin salarii mai mari, sustenabile”, spun reprezentanţii Deloitte.

În România, există disponibile trei scheme de ajutor pentru companiile auto, dar nu suficient de clare, cum ar fi o deducere suplimentară de 50% a valorii investiţiilor şi o scutire de impozit pe profitul reinvestit.

Cele mai citite

Stoltenberg, după discuția purtată cu Klaus Iohannis: „România este esenţială pentru apărarea Flancului Estic al NATO”

Secretarul general al NATO, Jens Stoltenberg, a declarat marți seară, după discuţia cu preşedintele Klaus Iohannis, că România este esenţială pentru apărarea Flancului Estic...

BEC a stabilit că alegătorii ce au domiciliul în străinătate și reședința în țară din 11 aprilie nu vor vota la alegerile locale

Biroul Electoral Central (BEC) a adoptat, marţi, o hotărâre care prevede că alegătorii cu domiciliul în străinătate, care şi-au stabilit reşedinţa în ţară începând...

Tesla se restructurează: mai mult de 10% din angajații companiei la nivel global vor fi puși pe liber

Tesla va concedia peste 10% din cei 140,473 de angajaţi ai companiei la nivel global, potrivit unei note interne redactată de Elon Musk, scrie...
Ultima oră
Pe aceeași temă