12 C
București
joi, 28 martie 2024
AcasăEconomieMașinile electrice sunt noua miză a marilor fabricanţi

Mașinile electrice sunt noua miză a marilor fabricanţi

Coloşii din industrie şi-au mutat deja atenţia către noul trend: motorizarea electrică. Unii dintre ei mizează pe un viitor în care maşinile 100% electrice vor domina piaţa, afirmă Elena Geageac, senior manager Taxe Directe, şi Corina Simion, manager Taxe Directe la Deloitte România.

”Pe de o parte, sectorul resimte valul de pesimism dinspre Germania, cea mai mare putere economică europeană bazată pe producţia auto”, spun experții. Pe de altă parte, are nevoie de investiţii pentru a se adapta la cerinţele impuse de noile tehnologii.

Dezvoltarea unei maşini electrice necesită investiţii majore în Cercetare-Dezvoltare, într-o industrie care până acum s-a bazat proponderent pe combustibilul fosil.

“În aceste condiţii, se pune întrebarea firească dacă România ar trebui sau ar putea să facă mai mult pentru această industrie”, afirmă experţii. Geageac şi Simion spun că semnele nu sunt dintre cele mai bune.

”Industria auto scade încet dar sigur, având în vedere că schimbările tehnologice transformă profund procesele de producţie, dar şi preferinţele consumatorilor. Coloşii din industrie şi-au mutat deja atenţia către noul trend – motorizarea electrică. Unii dintre ei, cum ar fi Volkswagen Gruppe, mizează pe un viitor în care maşinile 100% electrice vor domina piaţa”, adaugă ele.

Dezvoltarea unei maşini electrice necesită investiţii majore în Cercetare-Dezvoltare, într-o industrie care până acum s-a bazat proponderent pe combustibilul fosil. Acesta este motivul din spatele ultimelor tendinţe de fuziune dintre marii fabricanţi auto.

 

Valoare adăugată la mare distanță

”Peste tot în lume, guvernele oferă diverse facilităţi, cum ar fi fonduri nerambursabile sau deduceri fiscale. În România, discuţiile referitoare la necesitatea de a dezvolta produse şi servicii cu valoare adăugată mare sunt vechi, însă progresele la acest capitol sunt minore, deşi există convingerea că doar în acest mod s-ar îmbunătăţi deopotrivă balanţa comercială şi traiul de zi cu zi al românilor, prin salarii mai mari, sustenabile”, spun reprezentanţii Deloitte.

În România, există disponibile trei scheme de ajutor pentru companiile auto, dar nu suficient de clare, cum ar fi o deducere suplimentară de 50% a valorii investiţiilor şi o scutire de impozit pe profitul reinvestit.

Cele mai citite

Luis Rubiales, fostul președinte al Federaţiei Spaniole de Fotbal, ar putea ajunge la închisoare

Luis Rubiales, fostul preşedinte al Federaţiei Spaniole de Fotbal, riscă să ajungă la închisoare din cauza problemelor ce continuă după finala Cupei Mondiale de...

UE cere ca Facebook și Tik Tok să combată falsurile create cu inteligența artificială

UE, prin Comisia Europeană, a cerut marilor site-uri de socializare, precum TikTok și Facebook, să eticheteze clar publicitatea politică și să reducă "viralitatea conținutului"...

România deschide dosare penale pentru spectacolele pirotehnice de pe stadioane; Ungaria se mândrește cu ele. FOTO

În țara noastră, introducerea de articole pirotehnice pe arenele sportive este interzisă, iar președintele FC Rapid București, Daniel Nicolae, și un lider galeriei giuleștene...
Ultima oră
Pe aceeași temă