Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Mașinile electrice sunt noua miză a marilor fabricanţi

Industria auto, unul dintre pilonii economiei româneşti şi unul dintre cei mai mari angajatori din economia locală, frânează în faţa noilor provocări globale.

Share

Florin Budescu 0 comentarii

Actualizat: 10.12.2019 - 14:51

Coloşii din industrie şi-au mutat deja atenţia către noul trend: motorizarea electrică. Unii dintre ei mizează pe un viitor în care maşinile 100% electrice vor domina piaţa, afirmă Elena Geageac, senior manager Taxe Directe, şi Corina Simion, manager Taxe Directe la Deloitte România.

”Pe de o parte, sectorul resimte valul de pesimism dinspre Germania, cea mai mare putere economică europeană bazată pe producţia auto”, spun experții. Pe de altă parte, are nevoie de investiţii pentru a se adapta la cerinţele impuse de noile tehnologii.

Dezvoltarea unei maşini electrice necesită investiţii majore în Cercetare-Dezvoltare, într-o industrie care până acum s-a bazat proponderent pe combustibilul fosil.

“În aceste condiţii, se pune întrebarea firească dacă România ar trebui sau ar putea să facă mai mult pentru această industrie”, afirmă experţii. Geageac şi Simion spun că semnele nu sunt dintre cele mai bune.

”Industria auto scade încet dar sigur, având în vedere că schimbările tehnologice transformă profund procesele de producţie, dar şi preferinţele consumatorilor. Coloşii din industrie şi-au mutat deja atenţia către noul trend - motorizarea electrică. Unii dintre ei, cum ar fi Volkswagen Gruppe, mizează pe un viitor în care maşinile 100% electrice vor domina piaţa”, adaugă ele.

Dezvoltarea unei maşini electrice necesită investiţii majore în Cercetare-Dezvoltare, într-o industrie care până acum s-a bazat proponderent pe combustibilul fosil. Acesta este motivul din spatele ultimelor tendinţe de fuziune dintre marii fabricanţi auto.

 

Valoare adăugată la mare distanță

”Peste tot în lume, guvernele oferă diverse facilităţi, cum ar fi fonduri nerambursabile sau deduceri fiscale. În România, discuţiile referitoare la necesitatea de a dezvolta produse şi servicii cu valoare adăugată mare sunt vechi, însă progresele la acest capitol sunt minore, deşi există convingerea că doar în acest mod s-ar îmbunătăţi deopotrivă balanţa comercială şi traiul de zi cu zi al românilor, prin salarii mai mari, sustenabile”, spun reprezentanţii Deloitte.

În România, există disponibile trei scheme de ajutor pentru companiile auto, dar nu suficient de clare, cum ar fi o deducere suplimentară de 50% a valorii investiţiilor şi o scutire de impozit pe profitul reinvestit.

Comentarii

loading...