Ioana Petrescu, fost ministru de Finanțe, semnalează existența la licitații a unor “documentații false, incorecte și incomplete, bazate pe valori estimate mult prea mici, pentru ca la final să se poată considera că studiile sunt conforme cu realitatea din teren”.
Aceste probleme se constată, de exemplu, la licitațiile pentru proiectarea și execuția unor tronsoane de autostradă.
“Licitațiile organizate în ultimele luni de Ministerul Transporturilor sunt făcute de formă, în scop strict electoral. Dacă acest Guvern ar fi vrut cu adevărat să demareze construcția unor noi tronsoane de autostrăzi atunci ar fi profesionalizat domeniul transporturilor. Altfel, toate proiectele se vor bloca în faza de execuție, iar autostrăzile din România vor continua să coste de câteva ori mai mult decat cele din alte țări, iar construcția lor să dureze decenii. În tot acest timp, zecile de firme autohtone de investigații geotehnice și de proiectare, care țin la probitatea lor profesională și nu își permit să elaboreze documentații eronate și incomplete, de-abia își duc traiul de pe o zi pe alta. Firmele românești întâmpină dificultăți în participarea la licitații din cauza condițiilor tehnice și financiare impuse de CNAIR”, a declarat Ioana Petrescu.