Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Importurile de mașini second-hand au explodat. La ce să fiți atenți în achiziție

Anul 2017 a fost unul record pentru piaţa auto de maşini second-hand din România, înregistrându-se aproape o jumătate de milion de tranzacţii, iar cumpărătorii e bine să știe la ce riscuri se expun înainte de a face o astfel de achiziție.

Rl online 0 comentarii

21.03.2018 - 11:11

Cumpărătorii de maşini second-hand trebuie să fie atenţi nu doar la numărul de kilometri reali parcurşi de autoturism, ci şi la daunele avute, 67% dintre maşinile pentru care s-a verificat istoricul de daune anul acesta având cel puţin un incident, potrivit unui studiu realizat de un site de specialitate.

„Samsarii înşală cumpărătorii de maşini second-hand nu doar prin manipularea kilometrajului, ci şi prin readucerea pe stradă a unor autoturisme cu daune majore, unele declarate daună totală, deşi sunt aproape noi, au carte service şi kilometri puţini şi reali. Din statisticile InspectorAuto.ro reiese că 67% dintre maşinile pentru care s-a verificat istoricul de daune anul acesta au avut cel puţin un incident”, relevă studiul realizat de InspectorAuto.ro, citat de Agerpres.

Astfel, un cumpărător al unei maşini second-hand trebuie să fie atent la linia caroseriei, distanţa dintre elementele de caroserie, eventuale urme de impact frontal, să verifice grosimea stratului de vopsea cu un aparat electronic sau mecanic, să verifice portbagajul pe interior, dar şi zonele în care se află airbag-urile la interior, şi să facă proba de drum cu maşina.

„Dacă avem o aripă vopsită sau înlocuită, o bară revopsită, un parbriz schimbat, chestiuni acceptabile, atât timp cât lucrările sunt făcute de calitate putem merge mai departe cu achiziţia la un preţ corect. Însă, dacă am observat avarii majore care au afectat caroseria serios, lonjeroanele, stâlpii, pragurile, structura de rezistenţă, airbag-urile etc. trecem mai departe şi căutăm altă maşină”, spun autorii studiului.

Potrivit rapoartelor InspectorAuto.ro, cele mai mari incidente în manipularea kilometrajului sunt în cazul importurilor pentru revânzare. În ceea ce priveşte reînmatriculările (tranzacţiile cu maşini rulate pe plan intern), acestea au cunoscut şi ele un record în 2017, urcând la 495.000 de unităţi, depăşind cu mult maximul din 2011 (411.000 unităţi), toate acestea în urma lipsei timbrului de mediu care a permis românilor să-şi vândă mai uşor maşina în ţară.

Comentarii

loading...