Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

GALERIE FOTO Cum arată cel mai lung tunel construit în România după 1989, dat miercuri în folosință

De astăzi, se poate circula cu viteză sporită printr-un tunel SF nou-nouț, cel mai lung de acest fel construit în România după 1989.

Adrian Bărbulescu 0 comentarii

Actualizat: 26.07.2018 - 07:56

CFR SA, gestionarul infrastructurii feroviare, a anunțat miercuri că firul II modernizat pe traseu feroviar nou-construit între Sighişoara şi Daneş a fost dat în exploatare.

Astfel, circulaţia feroviară între Sighişoara şi Daneş se desfăşoară de astăzi pe firul II modernizat al variantei de traseu nou-construită pe intervalul de staţii Sighişoara - Aţel, care cuprinde patru poduri feroviare, printre care podul în formă de arc peste râul Târnava Mare, două tuneluri - Sighişoara şi Daneş -, două podeţe şi pasajul superior peste DN 13.

Lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pe noua variantă de traseu dintre Sighişoara şi Daneş, pe care au fost construite trei lucrări de artă importante - Podul în formă de Arc peste râul Târnava Mare, în lungime de 134,6 m, Tunelul Sighişoara, în lungime de 401 m, şi Tunelul Daneş, în lungime de 969 m, cel mai lung tunel de cale ferată construit în România după 1989 - vor permite atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h pe o lungime cât mai mare a traseului Sighișoara - Aţel.

Pe tronsonul Sighişoara - Coşlariu, în lungime de aproximativ 100 km, lucrările de modernizare pe cele trei loturi Sighişoara - Aţel, Aţel - Micăsasa şi Micăsasa - Coşlariu sunt executate în proporţie de 94%, iar până în prezent au fost date în exploatare următoarele intervale de staţii:

◘ Sighişoara - Daneş (fir II pe traseul nou)

◘ Daneş - Dumbrăveni (Fir I)

◘ Dumbrăveni - Aţel - Mediaş (Fir II)

◘ Mediaş - Copşa Mică (Fir I)

◘ Copşa Mică - Micăsasa (Fir I)

◘ Micăsasa - Valea Lungă (Fir I)

◘ Valea Lungă - Blaj (Fir I)

◘ Blaj - Crăciunel (Fir II)

◘Crăciunel - Podu Mureş (Fir I)

Lucrările de modernizare aflate în execuţie între Sighişoara şi Coşlariu acoperă o gamă complexă de lucrări feroviare (linii, peroane, instalații de siguranță și dirijare a traficului, gări, puncte de oprire, poduri, podețe, tuneluri, pasaje pietonale, treceri la nivel, substaţii de tracţiune) şi au ca obiectiv general asigurarea interoperabilităţii infrastructurii feroviare de-a lungul Coridorului Rin-Dunăre (ramura nordică), îmbunătăţirea calităţii transportului feroviar, sporirea vitezei de circulaţie la 160 km/h pentru trenurile de călători şi la 120 km/h pentru trenurile de marfă şi introducerea sistemului de semnalizare de ultimă generație ERTMS/ETCS Nivel 2.

Comentarii

loading...