Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Foxconn vrea să devină ”Androidul” automobilelor electrice

Foxconn oferă software pe care dezvoltatorii pot construi în continuare. O parte din acesta se referă la funcţii critice şi la maşinile autonome.

Share

Ioana Roșu 0 comentarii

Actualizat: 17.10.2020 - 12:06

Gigantul grup tehnologic din Taiwan este cunoscut cel mai mult pentru că asamblează produse electronice de consum, precum smartphone-uri. Dar anunţul referitor la platforma destinată vehiculelor electrice arată că Foxconn se implică pe o piaţă a cărei valoare ar putea atinde 800 de miliarde de dolari până în 2027, în cadrul strategiei de diversificare a afacerilor.

William Wei, director la Foxconn, a spus că obiectivul companiei este să devină Androidul vehiculelor electrice, referire la sistemul de operare al dispozitivelor mobile furnizat de Google.

”Considerăm că aceasta este misiunea noastră”, a afirmat Wei.

Android, cel mai utilizat sistem de operare mobil din lume după cota de piaţă, a reuşit să devină dominant deoarece este open source. Asta înseamnă că producătorii de smartphone-uri pot folosi software-ul ca atare pe smartphone-urile lor, dar să îl şi personalizeze în funcţie de nevoile lor.

În schimb, iOS-ul Apple este destinat exclusiv iPhone-urilor şi este strict controlat de gigantul din Cupertino.

Foxconn a introdus ceea ce a numit ”MIH Open Platform”. Este în esenţă un set de instrumente care ar permite unei companii să proiecteze piese mari ale unei maşini electrice care ar fi fabricate de Foxconn.

Producătorii auto pot alege designul şasiului maşinilor lor, de la SUV-uri la sedan, şi îl pot personaliza oricum doresc, de la distanţa dintre roţi până la dimensiunea bateriei.

Foxconn numeşte platforma sa ca fiind ”modulară”, ceea ce înseamnă că unele componente ar putea fi înlocuite şi actualizate la o dată ulterioară.

Se pare că Foxconn încearcă să aducă la un loc aproape toate piesele necesare pentru o maşină completă.

Compania a declarat că lucrează la aşa-numitele baterii în stare solidă, care sunt văzute ca următoarea generaţie a bateriilor actuale litiu-ion utilizate în maşini. Acestea ar putea permite o autonomie mai mare şi mai multă eficienţă.

Foxconn a declarat că se aşteaptă să lanseze o baterie ân stare solidă în 2024.

”După 2025, oricine va stăpâni tehnologiile de baterii în stare solidă va domina industria”, a spus Jerry Hsiao, director de produs la Foxconn.

Comentarii