Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Fiscalizarea transportului alternativ rămâne neclară

Deficit de legiferare în transportul de-al III-lea val. A trecut un an de când sistemele de ridesharing au trecut printr-un proces de legiferare asemănător cu alpinismul de creastă.

Share

Florin Budescu 0 comentarii

Actualizat: 24.01.2020 - 02:46

Reglementarea era inevitabilă. România are o cerere în creştere pentru soluții digitale de intermediere a transportului de persoane. Efectiv, a apărut o nouă generaţie care nu stă la discuţie: e cu smartphone-ul în mână şi îşi stabileşte deplasarea cotidiană din acesta.

Mai rămân de lămurit în special aspectele fiscale. Legislația nu clarifică destul tratamentul fiscal al veniturilor obținute din intermediere, ale platformelor digitale ca Clever, Uber sau Bolt.

Rămân neclare aspectele legate de activitățile filialei române, a felului în care trebuie încheiate contractele cu transportatorii sau pasagerii, ori asupra înregistrării operațiunilor de intermediere (direct de nerezident, ori prin filiala din Romnia).

„Reglementarea transportului alternativ în România este o măsură absolut necesară, în contextul digitalizării accelerate a societății.” Anca Ghizdavu, Deloitte România

Practic, ubicuele sisteme de tip ridesharing sunt atât de avangardiste, că e imposibilă o legiferare perfectă. Singurul aspect menționat e cel legat de rolul filialei: reprezentarea operatorilor nerezidenți în fața autorităților române.

Clar e că veniturile din transportul alternativ trebuie toate impozitate conform legislației române. Dar acestea sunt reprezentate de comisioanele percepute transportatorilor, iar pentru acestea sunt mai multe moduri de impozitare (de exemplu, prin reținere la sursă). Acest lucru trebuie clarificat.

 

Legiferarea este esențială

„Reglementarea transportului alternativ în România este o măsură absolut necesară, în contextul digitalizării accelerate a societății”, spune Anca Ghizdavu, expert Deloitte România.

Regulile care vor fi astfel introduse trebuie ulterior să fie de toţi jucătorii care prestează astfel de servicii populației. Scopul este să se asigure siguranța și confortul utilizatorilor.

De altfel, acesta este principalul argument folosit de taximetrişti: „La noi, aveţi confort şi siguranţă!”. Totodată, e esențială revizuirea activităților desfășurate în România de către deținătorii nerezidenți de platforme digitale, a contractelor încheiate, dar și a fluxurilor de facturare, pentru stabilirea veniturilor de impozitat în România.

Comentarii

loading...