16.6 C
București
joi, 25 aprilie 2024
AcasăAlegeri 2016Jobul săptămânii: Manager de facilităţi

Jobul săptămânii: Manager de facilităţi

Profesioniştii din domeniul imobiliar care lucrează în departamentele de management al facilităţilor contribuie semnificativ la eficientizarea costurilor operaţionale, menţinerea valorii proprietăţii şi loializarea clienţilor.

Managerii departamentelor sau companiilor de management al facilităţilor au responsabilităţi în furnizarea, operarea şi dezvoltarea a numeroase servicii specifice. Ioan Bejan, secretar general RABO (Patronatul Proprietarilor de Clădiri din România), spune că un manager de facilităţi se ocupă de strategia şi managementul spaţiului de lucru, infrastructura comunicaţiilor, operarea, întreţinerea şi repararea clădirilor şi echipamentelor, recepţia şi managementul contractelor de prestări servicii, managementul situaţiilor de urgenţă, cât şi de managementul siguranţei vieţii şi al securităţii în muncă. „Un bun manager de facilităţi trebuie să îmbine cunoştinţele solide de natură tehnică cu acele competenţe şi abilităţi de management legate de oameni, de comunicare şi de performanţa organizaţională”, explică Bejan.

Mai mult, în majoritatea ca­zuri­lor, managerii de facilităţi lucrea­zã cu cele mai importante companii multinaţionale din cadrul industriei de real estate. „Conceptul de management al facilităţilor include atât activităţi diverse care au loc în cadrul unui mediu construit/proprietate, cât şi activităţi asupra oamenilor şi locului de muncă în care aceştia îşi desfăşoară activitatea”, specifică Ioan Bejan. „Prin urmare, un manager de facilităţi poate lucra în cadrul oricărui tip de organizaţie, companie sau instituţie de stat, care activează în baza conceptului menţionat anterior”, completează Bejan.

Lider în afaceri

Majoritatea managerilor de faci­lităţi sunt mai puţin priviţi ca specialişti în afaceri, şi mai mult ca profesionişti de profil tehnic. Totuşi, această perspectivă începe să se schimbe. „Managementul facilităţilor este o funcţie esenţială în orice afacere, care influenţează nu numai nivelul veniturilor şi costurilor, ci şi producţia, calitatea vieţii angajaţilor, sănătatea şi securitatea acestora, mediul de lucru şi, din ce în ce mai mult, activităţile legate de recrutarea şi fidelizarea angajaţilor”, susţine Ioan Bejan. „De aceea, în ultima perioadă, devine din ce în ce mai evident faptul că există tendinţa de diminuare a accentului pus pe aspectele de ordin tehnic, în favoarea abilităţilor sporite de lider în afaceri, care să-şi sprijine compania, să adopte o viziune strategică legată de facilităţile sale şi de impactul acestora asupra produc­tivităţii”, adaugă secretarul general al RABO.

Nivel de pionierat

Meseria de manager de facilităţi nu face parte din Clasificarea Ocupaţiilor din România, dar, pe termen lung, introducerea ei este obiectivul RABO Academy, şcoala care doreşte sã crească nivelul standardelor de calitate oferite de industrie. „În contextul actual, reglementarea acestei profesii în România este necesarã, pentru ca toţi cei prezenţi pe piaţa de real estate să se poată menţine competitivi în relaţia cu restul companiilor de profil din ţările europene”, susţine Liviu Tudor, preşedintele RABO.

De asemenea, Ioan Bejan afirmă că în ţările dezvoltate ocupaţia de manager de facilităţi are o istorie de aproape trei decenii, în timp ce în România aceasta consti­tuie un pionierat. „Cei care practică deja această meserie sau cei care intenţionează să devină manageri de facilităţi vor trebui, în viitorul apropiat, să facă dovada nivelului lor de cunoştinţe şi expertiză, prin obţinerea unei calificări, acredi­tată în conformitate cu standardele recunoscute la nivel global”, crede Bejan.  

CURSURI

ERABO Academy, în colaborare cu British Institute of Facilities Management (BIFM), a lansat primul program educaţional de Management al Facilitãţilor din România. Programul se adreseazã profesioniştilor din domeniul imobiliar şi este structurat sub forma unor module de patru zile, cu maximum 20 de cursanţi. Preţul cursului este între 945 şi 1.200 euro + TVA. Programele de învăţământ şi instruire oferite de BIFM sunt legate de cele 20 de competenţe specifice domeniului de ­management al facilităţilor şi au fost proiectate pentru a sprijini lucrătorii din domeniu să se dezvolte şi să evolueze din punct de vedere profesional. Cursurile organizate în parteneriat cu BIFM oferă acreditarea profesională, recunoscută la nivel global, prin intermediul programelor de instruire şi învăţare. Detalii puteţi găsi pe www.rabo.org.ro.

Cele mai citite

Dotează eficient și igienic spațiile sanitare ale afacerii tale!

Atunci când gestionezi o afacere este important să acorzi o atenție deosebită și spațiilor sanitare. Acestea nu trebuie să fie doar curate, ci și...

MApN anunță că NATO a efectuat un amplu exercițiu de dislocare a trupelor în Slovenia, Ungaria și România

Ministerul Apărării Naționale(MApN) a anunțat joi că Alianța Nord-Atlantică, prin intermediul Corpului de Dislocare Rapidă Italia (NRDC-ITA) a desfășurat, în perioada 15-24 aprilie, exercițiul...

Cine nu este eligibil pentru Start-up Nation

Ediția din anul 2024 a programului Start-up Nation aduce modificări semnificative față de edițiile anterioare, inclusiv în ceea ce privește potențialii beneficiari, anunță o...
Ultima oră
Pe aceeași temă