15.3 C
București
vineri, 19 aprilie 2024
AcasăAlegeri 2016Elemente-cheie pentru a avea succes la interviul de angajare

Elemente-cheie pentru a avea succes la interviul de angajare

„Zâmbetul de pe faţa dumneavoastră îmi arată că sunteţi o persoană deschisă… Văd în ochii dumneavoastră dorinţa de a lucra pentru compania noastră… Înclinarea corpului dumneavoastră îmi arată că sunteţi intersat de propunerile noastre…”

Ştim cu toţi sintagma „comunicarea este mai mult decât cuvinte”. Aceste exemple de mai sus ilustrează succint acest lucru şi rolul lor este de a evidenţia faptul că 70 – 90% din întregul spectru al comunicării este nonverbal. Comunicăm prin aşezarea în spaţiu, prin gesturi, prin atingeri, prin priviri şi chiar prin haine. Chiar dacă îmbrăcămintea este doar o mică parte a comunicării nonverbale, totuşi ea ne poate da indicii importante despre o persoană: vârsta, sexul, statutul socio-economic, nivelul de încredere în sine etc. Toate aceste mesaje sunt date de înfăţişarea avută şi astfel este important ca hainele să comunice cine sunteţi pentru a face o primă impresie pozitivă.

De aceea, două elementele-cheie pentru a avea succes la interviul de angajare sunt înfăţişarea şi îmbrăcămintea. Comunicarea nonverbală nu este o ştiinţă exactă, dar este atât de simplu să faceţi o primă impresie pozitivă sau negativă pe baza felului cum arătaţi şi a ceea ce purtaţi. Atenţia care trebuie acordată acestor două elemente esenţiale pentru managementul ­impresiei poate fi folosită atât în cadrul interviurilor pentru angajare, în întâlnirile cu clienţii potenţiali, în întâlnirile cu noi persoane şi chiar atunci când vreţi să aveţi succes într-o prezentare publică.

Unul dintre locurile unde o primă impresie proastă vă poate costa este interviul pentru un job. Companiile consideră că imaginea lor trebuie menţinută şi prin intermediul oamenilor. De aceea, atunci când intervievează potenţialii oameni, companiile caută aceste calităţi la aceştia. Primele impresii pot avea un impact mai mare decât experienţa şi abilităţile avute, iar cei mai mulţi angajatori decid încă din primele 30 de secunde dacă un aplicant se va integra în organizaţia lor. Dacă nu apăreţi îmbrăcat corespunzător, puteţi transmite mesajul că nu sunteţi interesat de poziţia respectivă. Dar, dacă vă veţi îmbrăca clasic, cu un costum gri sau bleumarin, iar artefactele nonverbale (bijuterii, machiaj, parfum etc.) sunt minimale, veţi avea cu siguranţă mai mult succes.

Pentru a face o primă impresie pozitivă la un interviu de angajare trebuie, în primul rând, să cercetaţi compania pentru care vreţi să lucraţi pentru a-i găsi valorile sale fundamentale. Apoi aflaţi care este stilul de îmbrăcăminte cerut de această companie şi îmbrăcaţi-vă în conformitate cu acesta. S-a constatat în urma cercetărilor că aproape 90% din companii îşi bazează decizia de a alege candidatul pentru un job doar pe baza înfăţişării lui.

Dar nu numai îmbrăcămintea contează pentru a avea succes. Studiile au arătat că înfăţişarea noastră fizică poate afecta statutul economic. De aceea, cu cât eşti mai atractiv în înfăţişare, cu atât vei câştiga mai mult. Emiterea de judecăţi, fie ele fondate sau nu, este specific umană şi astfel este important ca mesajele nonverbale pe care le transmitem să comunice ceea ce suntem. Înfăţişarea este aceea pe care oamenii îşi bazează prima impresie, îi poate determina să interacţioneze cu dumneavoastră şi poate să vă ajute sau nu atunci când vreţi să vă angajaţi.

Îmbrăcămintea şi înfăţişarea sunt doar o mică parte din comunicarea nonverbală, dar ele pot fi unele dintre cele mai importante aspecte ale comunicării nonverbale. De aceea, trebuie singuri să ne analizăm înfăţişarea şi să evaluăm dacă transmitem un mesaj de care suntem mândri şi care ne reprezintă cu adevărat.  

Mihaela Stroe, Profiler&nonverbal expert www.mihaelastroe.ro

Mihaela Stroe
Mihaela Stroehttp://mihaela-stroe
Drd. Mihaela Stroe, expert in limbaj nonverbal
Cele mai citite

Piedone, la depunerea candidaturii pentru Primăria Capitalei: „Voi câștiga alegerile cu 42%”

Primarul Sectorului 5, Cristian Popescu Piedone, și-a depus astăzi candidatura pentru Primăria Municipiului Bucureşti și a declarat că va câștiga alegerile cu 42%.„Se pare...

Lion Capital și Bursa Română de Mărfuri inventează motive pentru a nu plăti dividende. Acționarii societăților controlate de Bogdan Drăgoi și Gabriel Purice, nemulțumiți

Numeroși acționari ai Lion Capital, fosta SIF Banat-Crișana, sunt nemulțumiți că societatea condusă de fostul ministru de finanțe Bogdan Drăgoi nu plătește dividende. O...

Rătăciri din necunoaștere

Necunoașterea nu are doar efectul banal al nepriceperii. Îl are adesea și pe cel al opunerii la adevăruri ale vieții și la fapte. Perseverența...
Ultima oră
Pe aceeași temă