Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Cum să construiţi o echipă (1)

Fie că suntem manageri sau lideri de echipă, fie că suntem directori de companie, cu toţi ţintim să ne creăm o echipă cât mai unită. De ce? Pentru că doar astfel putem obţine rezultate mai rapide, mai bune şi mai performante, ...

Share

Mihaela Stroe 0 comentarii

11.04.2011 - 13:00

Fie că suntem manageri sau lideri de echipă, fie că suntem directori de companie, cu toţi ţintim să ne creăm o echipă cât mai unită. De ce? Pentru că doar astfel putem obţine rezultate mai rapide, mai bune şi mai performante, nu-i aşa? În plus, o echipă unită va aduce un profit mai bun.

Dar, există şi unii manageri care gândesc că cea mai bună modalitate de a determina o performanţă mai bună este să creezi un spirit de competiţie între membrii echipei. Însă, de obicei, această practică deloc inspirată conduce la comportamente de genul „lovituri maestre de cuţit în spate" sau alte „sporturi sângeroase" aşa cum vedem că se petrec de multe ori în unele organizaţii româneşti.

Care ar fi acele semnale nonverbale pe care un manager le poate adopta pentru a crea unitatea într-o echipă? Gândiţi-vă că doriţi să aveţi o întâlnire cu toţi membrii echipei voastre. Uitaţi care ar fi opt dintre aceste semnale nonverbale pe care să le transmiteţi prin intermediul corpului dumneavoastră:

1. aranjarea democratică la masă (de preferat, să fie una rotundă);
2. contact vizual egal cu toţi membrii echipei;
3. zâmbete;
4. evitarea privirilor părtinitoare la adresa unora dintre membrii echipei;
5. acordarea cuvântului fiecărui membru;
6. orientarea directă a corpului către acel membru al echipei care vorbeşte;
7. ton energic al vocii;
8. gesturi mici, dar viguroase.

Cum puteţi folosi aceste semnale în beneficiul dumneavoastră? Când sunteţi liderul unei echipe, trebuie să fiţi sigur că oferiţi aceleaşi oportunităţi de interacţiune tuturor membrilor echipei. Ele pot fi create, în primul rând, prin poziţionarea la masa de discuţii, iar, dacă aveţi o masă rotundă, veţi acorda tuturor aceeaşi şansă de a se manifesta. S-a constatat că eliminarea barierelor de poziţionare (cum ar fi situarea de o parte şi de alta a unei mese) are un impact psihologic major pentru confortul participanţilor la o discuţie. Astfel, veţi permite fiecărui membru al echipei să aibă şansă de a-şi aduce contribuţia în acea întâlnire, fie că este doar o discuţie sau un proiect de realizat. Ceea ce doriţi ca manager este ca membrii echipei dumneavoastră să se susţină unul pe altul şi să lucreze împreună, nu-i aşa? De aceea, sunteţi cel care dă tonul în toate. (va urma)

Mihaela Stroe este profiler & nonverbal expert (www.mihaelastroe.ro)

Citește totul despre:

Comentarii

loading...