11.5 C
București
vineri, 29 martie 2024
AcasăAlegeri 2016Cum au cheltuit românii un miliard de euro în Bulgaria

Cum au cheltuit românii un miliard de euro în Bulgaria

Se apropie sezonul estival și, foarte probabil, românii vor pleca să cucerească locaţiile turistice all-inclusive de pe litoralul Mării Negre de la bulgari. Asta după ce, anul trecut, românii au cheltuit în Bulgaria un miliard de euro, potrivit estimărilor.

Avantajele bulgarilor sunt, în primul rând, hotelurile all-inclusive, de patru şi cinci stele, grupate în diverse staţiuni, a explicat pentru „România liberă“ consultantul în turism Ciprian Enea. „Hotelurile respective sunt la standard şi realizează serviciile specifice, ca în Grecia, dar nu chiar la standardul din Turcia. Construcţiile sunt moderne. Multe staţiuni sunt greenfield-uri (n.n.: construite de la zero). Infrastructura este gândită la nivelul anului 2000. Toate unităţile de cazare au un anumit standard, fără dărăpănături printre hoteluri minunate, ca la noi. Bulgarii au preţuri mici, pentru că îşi doresc să câştige piaţa, iar pentru serviciile pe care le oferă preţurile sunt bune“, a explicat Enea.

Cum îi contracarăm

Şi în România sunt ici-colo hoteluri competitive, dar nu există o staţiune întreagă competitivă, bine targetată, a spus consultantul în turism. „La ei, targetul e clar. Avantajul României este că litoralul e aproape, se vorbeşte româna peste tot şi ne întâlnim cu toţi prietenii în weekend. Ne mai avantajează anumite produse turistice, pe care înţeleg să le facă, din păcate, foarte puţini hotelieri. De exemplu, mie îmi place cum arată la Jupiter hotelurile Delta şi California, pentru vacanţele de trei stele, la familiile cu copii. Au închiriat plaja, Teatrul de Vară, fac activităţi pentru copii. Sunt produse ce integrează mai multe tipuri de facilităţi şi activităţi de divertisment. Acesta este un concept frumos, ce te face să revii cu familia. Un alt concept interesant e pus la punct de omul de afaceri Mohammad Murad între Mamaia şi Năvodari, Phoenicia Holiday Resort. Este un obiectiv turistic de cinci stele, cu facilităţi pentru copii“, a exemplificat Ciprian Enea.

Bulgaria: litoral de patru ori mai lung

Avantajele Bulgariei sunt, faţă de România, şi de ordin geografic. Litoralul e cam de patru ori mai lung decât cel românesc. Relieful e spectaculos: muntele cade în mare, sunt golfuri şi golfuleţe fără număr. „Ei sunt puţin mai la sud decât noi, ceea ce le oferă o sezonalitate mai mare. În schimb, distracţia e la noi. La ei, staţiunile sunt liniştite, pregătite să primească în general oameni aşezaţi, familii ce doresc mai multă linişte. Noi suntem cu petrecerile, voia bună, cluburile, viaţa de noapte şi tavernele“, a spus Ciprian Enea. Dar cum se explică afluenţa estivală anuală de turişti români în Bulgaria? Enea arată că, în loc ca românii să se oprească la Constanţa sau la Vama Veche cu maşina, mai merg o oră şi au ajuns în Sunny Beach, Varna, Nesebar, Pomorie, Constantin şi Elena, ori Albena, de curând renovată. „Oficial, nu sunt statistici despre câţi bani lăsăm anual la bulgari, dar cred că, pe un pachet turistic, o familie de români (cu doi adulţi, eventual un copil mic) lasă în medie 700-800 de euro/sezon“, spune consultantul.

Patrimoniu UNESCO la nord de Dunăre

Bronislav Denev, consilier economic şi comercial al Ambasadei Bulgariei la Bucureşti, a declarat pentru Agerpres că Bulgaria a fost vizitată anul trecut de un milion de români şi că este al optulea an consecutiv în care cei mai numeroşi turişti străini sunt românii. „Unele familii din România vizitează Bulgaria mai mult de o dată pe an, pentru diferite vacanţe, ceea ce, din punct de vedere financiar, înseamnă că, incluzând călătoriile legate de afaceri, putem presupune că românii cheltuiesc împreună cel puţin un miliard de euro pe an în Bulgaria“, a explicat Bronislav Denev.

Ciprian Enea a atras atenţia „României libere“, însă,  că Bucureştiul are branduri puternice, consacrate global, pe care nu ştie să le marketeze turistic internaţional. „Oferta turistică a României are o poveste în spate. Dracula. Transilvania. Spune-ţi-mi ceva din Bulgaria care să concureze cu aceasta. Mănăstirile din Moldova… toată lumea ştie ce brand turistic puternic este, de Mănăstirea de la Rila au auzit foarte puţini. Aici, la noi, în România, este patrimoniu UNESCO. Delta Dunării. Bulgaria nu are aşa ceva!“, a explicat Enea. În schimb, a explicat expertul, Bulgaria se promovează puternic pe produse turistice integrate, de tip all-inclusive. „Bulgarii trebuie să explice clienţilor ce faci în hotelurile lor, ce mănânci, cât de bine şi frumos e. Ei, neavând aceste atuuri, au mizat pe realizarea de produse turistice şi au nevoie de servicii“, a spus pentru „România liberă“ Ciprian Enea.   

1.000.000 de români au vizitat anul trecut litoralul bulgăresc, o familie cheltuind în medie 700 – 800 de euro pe sejur.

Cele mai citite

Tendințe de Culori și Materiale pentru 2024: O Privire Asupra Designului Interior

Anul 2024 aduce o schimbare notabilă în preferințele de culori și materiale în lumea designului interior, reflectând o nevoie crescândă de confort, sustenabilitate și...

Cum hidroizolația poate face diferența între o iarnă sigură și o primăvară ușoară pentru locuința ta

O dată cu trecerea iernii și venirea primăverii, proprietarii de case și constructorii se gândesc la moduri de a proteja locuințele de umiditate și...

Toți cei 45 de pasageri dintr-un autobuz și-au pierdut viața într-un accident în Africa de Sud

Aproape toţi pasagerii dintr-un autobuz, 45 de persoane, şi-au pierdut viaţa joi în Africa de Sud într-un accident rutier grav, după ce vehiculul în...
Ultima oră
Pe aceeași temă