11.1 C
București
marți, 23 aprilie 2024
AcasăAlegeri 2016Bilanţul pieţei de HR

Bilanţul pieţei de HR

Trainingul şi dezvoltarea personală au fost printre principalele preocupări ale departamentelor de resurse umane în trimestrul al doilea al anului curent, arată rezultatele studiului HR Outlook, realizat de HR Club şi Daedalus Millward Brown, pe 320 de persoane.

Dacă în prima par­te a anului re­cru­­tarea ocupa pri­mul loc în rândul activităţilor desfăşurate de că­tre departamentele de resurse umane, în cel de-al doilea trimestru, pentru nouă din zece companii, trainingul a ţinut capul agendei de priorităţi. Mai mult, potrivit prezentului studiu, companiile recurg cu preponderenţă la trainingul intern (83%), urmat de trainingul extern (76%), în timp ce activităţile de coaching şi mentoring extern şi blended learning ocupă poziţii inferioare.

Prin programele de dezvoltare pro­fesională, companiile urmăresc atât dezvoltarea abilităţilor soft skills (68%) – comunicare, lucrul în echipă, leadershipul -, cât şi a abilităţilor tehnice (66%).

Bugete de peste 5.000 de euro

În plus, patru din zece companii dispun de un buget mediu de resurse umane care variază între 5.001 şi 20.000 euro. Din acesta, activităţile de dezvoltare profesională primesc cea mai mare proporţie din bugetul de resurse umane, în timp ce cercetarea organizaţională, litigiile/compensaţiile, consultanţa în resurse umane şi comunicarea internă deţin cea mai mică cotă de prioritate.

Se caută specialişti

În ceea ce priveşte recrutarea şi selecţia, opt din zece companii deţin un plan de recrutare în acest trimestru, iar graficele arată o uşoa­ră creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului 2010, însă numărul de posturi vizate a scăzut faţă de anul trecut.

În ceea ce priveşte poziţiile recrutate, specialiştii au fost cei mai căutaţi de angajatori (77%), urmaţi de poziţiile de intrare (54%) şi de cele de management de mijloc (45%).Pe de altă parte, o schimbare interesantă în trimestrul al doilea al anului 2011 este cea referitoare la leasingul de personal. Concluziile studiului arată că numărul companiilor care fac apel la această practică s-a dublat în comparaţie cu trimestrul anterior şi a ajuns la 39%. 

Cele mai citite

De ce nu se creează efectul de campanie electorală?

Campania electorală s-a declanșat neoficial în România. Criza desemnării candidatului comun al coaliției PSD-PNL are efecte profunde. În această perioadă, se fac calibrări de...

Pantaloni scurți de damă. Descoperiți inspirații de vară de la Reserved

Vara fără pantaloni scurți este ca și cum ai merge la film fără popcorn. Pe scurt - nu are rost. Când căldura doboară, pantalonii...

De ce nu se creează efectul de campanie electorală?

Campania electorală s-a declanșat neoficial în România. Criza desemnării candidatului comun al coaliției PSD-PNL are efecte profunde. În această perioadă, se fac calibrări de...
Ultima oră
Pe aceeași temă