Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Tunurile finului primarului PSD al Iasiului continua dupa mutarea nasului la Primarie

Seria tunurilor pe bani publici, instrumentate sub directa obladuire a "nasului" Gheorghe Nichita, primarul PSD al municipiului Iasi, continua sa iasa la iveala. Finul lui Nichita, Gabriel Popa, a prins contracte de zeci de miliarde de lei de la ...

Share

Catalin Dumitrescu 0 comentarii

06.06.2005 - 00:00
Seria tunurilor pe bani publici, instrumentate sub directa obladuire a "nasului" Gheorghe Nichita, primarul PSD al municipiului Iasi, continua sa iasa la iveala. Finul lui Nichita, Gabriel Popa, a prins contracte de zeci de miliarde de lei de la Regia Autonoma de Apa-Canal Iasi pe vremea cat Gheorghe Nichita era managerul regiei. Dar a luat contracte dubioase si de la Primaria Iasi, dupa ce Nichita a fost ales mai-marele urbei.

"Vino sa-mi cunosti orasul" baga miliarde in buzunarele finului

Primaria Iasi a tiparit in 2004, dupa ce Gheorghe Nichita s-a instalat in Palatul Roznovanu, un album de doar 16 pagini, intr-un tiraj de 1.750 de exemplare, cu un pret uluitor: aproape 500.000 lei bucata. Albume similare tiparite la Consiliul Judetean Iasi sau in alte judete au preturi, per pagina, de pana la opt ori mai mici. Vine si explicatia: firma care a editat albumul "Vino sa-mi cunosti orasul" este a finului primarului PSD Gheorghe Nichita, Gabriel Popa. "Lucrarea" a fost incredintata fara nici o licitatie firmei Laser Co, patronata de Gabriel Popa. "Contractul este in valoare de aproximativ 18.000 euro. Era nevoie de licitatie daca valoarea depasea 40.000 euro. S-au trimis invitatii catre cinci firme, dar s-au prezentat doar doua, Laser Co si Miredo SRL, ambele din Iasi. A castigat Laser Co pentru ca a avut cea mai buna oferta financiara, acesta fiind criteriul dupa care s-a desemnat castigatorul. Valoarea contractului a fost de 700 milioane lei, la care se adauga TVA", a explicat Cosmin Coman, city-manager al Iasiului, om de incredere adus de Gheorghe Nichita de la RAJAC Iasi. Numai ca city-managerul a omis sa spuna un lucru. Contracandidatul firmei finului lui Nichita nici macar nu stie cu ce se mananca tipariturile, Miredo SRL fiind importator de scule. Aceeasi firma ieseana, Miredo SRL Iasi, a concurat si la licitatiile de la RAJAC Iasi, pe timpul cat Nichita era manager acolo, tot pentru tiparituri si birotica. Desi importa scule... Dar finul trebuia sa aiba concurenta. Numai pe hartie. Albumul realizat de Laser Co a costat de cateva ori mai mult decat albumul realizat de Consiliul Judetean Iasi cu un an inainte. Astfel, un exemplar din albumul "Vino sa-mi cunosti orasul" a fost vandut Primariei de catre Laser Co pentru 400.000 de lei, fara TVA. Pentru fiecare pagina din album, Primaria Iasi a platit cate 12.000 de lei. In acelasi timp, albumul "Iasiul", comandat de Consiliul Judetean Iasi, a fost achizitionat cu 300.000 de lei pe exemplar, adica 1.530 de lei pagina. Albumul "Iasiul" are 196 de pagini color, este legat, nu doar capsat, are coperta de carton rigid si supracoperta. La RAJAC sumele au fost ametitoare, zeci si zeci de miliarde de lei.

Contracte de publicitate pentru rubedenii

Conform rezultatelor controlului efectuat de Directia Generala a Finantelor Publice Iasi, prezentate de Prefectura Iasi, firma "Publimedia" SRL Gura Humorului, judetul Suceava, a obtinut in 2003 contracte de publicitate in valoare de peste 10 miliarde de lei de la Regia Autonoma Judeteana de Apa-Canal (RAJAC) Iasi. Patronul acestei firme este Gabriel Popa, acelasi fin al actualului primar de Iasi, Gheorghe Nichita. Din verificarile Fiscului, 86% din productia firmei "Publimedia" SRL Gura Humorului le reprezinta contractele cu RAJAC Iasi. Infiintata in decembrie 1999, "Pu-blimedia" Gura Humorului devenise pana in 2000 unul dintre par-tenerii de baza ai RAJAC. Facturi de sute de milioane plecau de la "Publimedia" catre RAJAC Iasi, regia achitandu-le in doar cateva zile. Intr-un singur an, aproape trei miliarde de lei au plecat catre "Publimedia" de la RAJAC Iasi. Anul 2001 a reprezentat o alta serie de contracte extrem de profitabile incheiate de RAJAC si "Publimedia". Firma cu doar trei angajati a livrat la RAJAC, cu peste 1.400 de angajati, peste 100.000 de imprimate, foi informative si rapoarte de gestiune, a vandut regiei brichete inscriptionate, ceasuri de birou, felicitari, penare, sacose si pixuri la preturi "astronomice" apreciate de Pre-fectura Iasi. Anii au trecut si minuscula firma suceveana a bagat in buzunare peste 10 miliarde de lei de la RAJAC Iasi. Mai mult, la unele licitatii "Publimedia" a intrat cu Laser Co drept contracandidat, adica finul Gabriel Popa s-a concurat pe sine insusi... Ce legatura au Gura Humorului, Gabriel Popa, primarul Iasiului si PSD Iasi? Totul este o increngatura ametitoare... Firma "Publimedia" Gura Humorului are, de fapt, sediul in satul Voronet, unde primarul de Iasi, Gheorghe Nichita, are 600 de metri patrati de teren la doi pasi de sediul firmei. In 2003, familia Florentina si Gheorghe Nichita au fost nasii de cununie ai lui Gabriel Popa, nunta ca-n povesti avand loc la un restaurant luxos de la marginea Iasiului, frecventat doar de protipendada PSD. "Dupa 1996 am fost nas de trei ori. L-am cununat pe fiul lui Mihai Valeriu, de la Bolta Rece. Daca ma duc sa beau o bere acolo inseamna ca exista vreo problema? Am botezat-o pe fata lui Gabriel Mardarasevici de la Radix la 8 ani dupa ce l-am cunoscut. Pe Gabriel Popa il cunosc din 1994 si l-am cununat dupa 9 ani de zile. Daca il cununam azi si maine ii dadeam contracte era intr-adevar suspect, dar asa?

Citește totul despre:

Comentarii

loading...