21.4 C
București
vineri, 29 martie 2024
AcasăInvestigații România LiberăRomania ofera posibilitatile cele mai bune pentru comertul en-detail

Romania ofera posibilitatile cele mai bune pentru comertul en-detail

Romania este printre tarile care ofera posibilitatile cele mai bune pentru investitii in comertul en-detail si in sectorul marfurilor de consum, reiese din raportul publicat in luna octombrie de compania PricewaterhouseCooprs (PwC). Raportul desemneaza sapte tari care ofera astfel de posibilitati: China, India, Turcia, Vietnam, Rusia, Romania si Bulgaria, ultimele trei fiind debutante.

Expertii de la compania PwC sustin ca patrunderea pe o piata sau pe mai multe piete care prezinta un factor de crestere ridicat este un imperativ strategic pentru comerciantii produselor en-detail. In aceasta ancheta au fost incluse 20 dintre tarile care au potentialul cel mai ridicat de dezvoltare din Asia si din Europa Centrala si de Est. S-a constatat ca, in ambele zone, hipermarketurile, magazinele cu discount si magazinele specializate sunt un format pre-dominant in cadrul vanzarilor en-detail.

Numai 10 la suta dintre bucuresteni prefera magazinele traditionale

Conform datelor oferite de PwC, in jur de 33 la suta dintre locuitorii Bucurestiului isi fac cumparaturile la hipermarketuri, supermarketuri, magazine cu discount si “cash and carry” (forma de comert cu autoservire pe baza de legitimatie de acces). Numai 10 la suta dintre bucuresteni prefera magazinele traditionale, in timp ce 57 la suta prefera o combinatie intre stilul vechi si stilul nou. Consumatorul modern isi face cumparaturile de obicei cam o data pe saptamana sau chiar mai rar, preferand magazinele mari. In Romania marcile consacrate si cele locale castiga simultan popularitate si cate un segment din piata.
Sectorul marcilor proprii, in faza incipienta

Raportul evidentiaza ca parteneriatul cu firmele locale este cea mai profitabila strategie de patrundere pe pietele prioritare pentru investitori noi sau investitori straini. In Romania s-au impus, ca si in Bulgaria, formatele moderne de comercializare a produselor.
Totusi, sectorul marcilor proprii romanesti se afla inca in faza incipienta. Marci proprii sunt oferite de catre lanturile de magazine si se impun destul rapid in cadrul vanzarilor de produse alimentare. In Romania marci proprii detin Billa, Cora, Carrefour, Metro, XXL si Mega Image.
PwC asteapta ca, odata cu intrarea unor noi participanti, a unor companii straine si a unui lant de comercializare en-detail, sa creasca concurenta din Romania. Analistii de la PwC se intreaba daca piata va putea totusi sa preia aceasta concurenta acerba.

Ingrijorari dupa aderare

In acelasi timp, aderarea la UE va crea in cadrul acestui sector unele dificultati. Aderarea va impune comerciantilor en-detail noi prevederi legislative legate de TVA, apararea intereselor consumatorului, folosirea unei maini de lucru calificate s.a.m.d. PwC avertizeaza ca unele intreprinderi mici sau mijlocii din sectorul marfurilor de consum s-ar putea sa nu supravietuiasca, dupa aderarea la UE, deoarece nu vor putea sa faca fata noilor reglementari.

Cele mai citite

Deca recunoaște că supune elevii la șocuri?

Reziliență -capacitatea cuiva de a reveni la normalitate după suferirea unui șoc (economic, emoțional etc.) Folosit in discipline precum psihologie, ecologie, inginerie, înseamnă capacitatea de...

Toți cei 45 de pasageri dintr-un autobuz și-au pierdut viața într-un accident în Africa de Sud

Aproape toţi pasagerii dintr-un autobuz, 45 de persoane, şi-au pierdut viaţa joi în Africa de Sud într-un accident rutier grav, după ce vehiculul în...

Mesajul premierului Marcel Ciolacu, la 20 de ani de la aderarea României la NATO

În cei 20 de ani de apartenenţă la NATO, România a devenit un pilon important şi şi-a consolidat poziţia în interiorul alianţei, respectându-şi angajamentele...
Ultima oră
Pe aceeași temă