Renault si Nissan au transmis guvernului roman o scrisoare de intentie pentru preluarea uzinei Daewoo de la Craiova, pentru a suplimenta capacitatea de fabricatie a modelului Dacia Logan, rela-teaza publicatia franceza La Tribune, dar reprezentantii Dacia nu au dorit sa comenteze informatia.
Uzina de la Craiova mai poate produce autovehicule sub marca Daewoo pana la inceputul lunii ianuarie, dupa ce General Motors a prelungit acordul de licenta care expirase in luna octombrie. Publicatia franceza a precizat recent ca obiectivul Renault ar fi productia in Romania a 150.000 de autovehicule in acest an si depasirea, in 2006, a nivelului de 300.000 de masini. Grupul american s-a aratat interesat in trecut sa preia producatorul roman, insa discutiile nu s-au concretizat printr-un acord.
Daewoo Motor detine un pachet de 51% din actiunile societatii de la Craiova. Diferenta de 49% din capitalul social apartine Automo-bile Craiova, la care statul controleaza 72,4% din actiuni. Guvernul a mandatat Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie sa negocieze preluarea actiunilor aflate in posesia companiei sud-coreene, pentru a vinde ulterior pachetul majoritar unui investitor strategic.
Ministrul Economiei si Comer-tului, Codrut Seres, a declarat la inceputul acestei saptamani ca auto-ritatile vor semna, in circa doua saptamani, contractul de preluare a actiunilor detinute de partea coreeana la Daewoo Craiova.
Vanzarile totale ale Automobile Dacia pe piata interna ar putea creste cu aproape 44% in acest an, ajungand la 115.000 de unitati, din care peste 90.000 de unitati din gama Logan, reiese din datele prezentate de oficialii companiei in luna noiembrie. Constructorul auto a comercializat, anul trecut, 59.770 de turisme si 20.243 de vehicule comerciale usoare.
In conditiile in care cererea pentru Logan pe pietele externe a ajuns la 43.527 de unitati la sfarsitul lunii octombrie, estimarile companiei pentru acest an indica vanzarea in strainatate a 50.000-55.000 de autoturisme.