Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Piata interna, principala oportunitate a IMM-urilor

Intreprinzatorii mici si mijlocii sunt optimisti in privinta evolutiei mediului de afaceri din Romania, releva un studiu realizat pe 1.399 de IMM-uri de Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii. Astfel, 51,76% dintre ...

Share

Camelia Popa 0 comentarii

17.06.2005 - 00:00
Intreprinzatorii mici si mijlocii sunt optimisti in privinta evolutiei mediului de afaceri din Romania, releva un studiu realizat pe 1.399 de IMM-uri de Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii. Astfel, 51,76% dintre intreprinzatorii chestionati considera ca in viitor mediul economic va fi favorabil dezvoltarii afacerilor. Optimismul patronilor se proiecteaza in viitor, deoarece in prezent numarul pesimistilor este mai mare decat al celor care apreciaza ca lucrurile merg bine. Mai precis, acum 44,64% din intreprinzatori considera ca evolutia de ansamblu a mediului economic din Romania este "stanjenitoare dezvoltarii", in timp ce numai 22,5% sustin ca ea este "favorabila afacerilor". Restul intreprinzatorilor au o pozitie neutra cu privire la evolutia mediului de afaceri in 2005.

Riscuri si perspective

Intreprinzatorii au identificat mai multi factori cu impact negativ asupra activitatilor economice din 2005. Printre acestia se numara: birocratia excesiva (63,59% si-au manifestat nemultumirea fata de ea), evolutia cadrului legislativ (45,49%), coruptia (42,85%), climatul si tensiunile sociale (18,6%).
Principalele oportunitati inventariate de intreprinzatori sunt: cresterea vanzarilor pe piata interna (valorizata de 64,74% din patronii IMM-urilor), asimilarea de noi produse (50,43%), penetrarea de noi piete (44,51%), realizarea parteneriatelor (43,21%), folosirea noilor tehnologii (38,01%), obtinerea unui grant (12,07%) si sporirea exporturilor (8,24%).

Citește totul despre:

Comentarii

loading...