Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Piata francizei va creste in acest an cu 35%

Piata francizei va inregistra, in acest an, o crestere cu 35% fata de anul trecut prin cresterea numarului de retele de franciza si extinderea celor existente, cifra de afaceri a firmelor care lucreaza in acest sistem fiind in 2004 de 730 de ...

Share

Valentin Mateescu 0 comentarii

09.06.2005 - 00:00
Piata francizei va inregistra, in acest an, o crestere cu 35% fata de anul trecut prin cresterea numarului de retele de franciza si extinderea celor existente, cifra de afaceri a firmelor care lucreaza in acest sistem fiind in 2004 de 730 de milioane de euro.
"Apetitul intreprinzatorilor romani cu afaceri de succes de a-si extinde afacerea in sistem franciza ne indreptateste sa estimam ca, anual, cel putin cinci sau sase marci vor alege aceasta strategie de dezvoltare pe intreg teritoriul Romaniei", se arata intr-un studiu realizat de CHR Consulting.
Potrivit studiului, cererea de produse si servicii de calitate, coroborata cu cresterea nivelului de trai al populatiei si cu atitudinea fata de tot ceea ce este "marca" sunt factori hotaratori pentru atragerea de branduri renumite.
Specialistii de la CHR Consulting apreciaza ca intre domeniile cele mai dinamice in sectorul de franciza ce vor intra pe piata romaneasca, cele mai importante sunt cele din aria serviciilor, de la cele mai putin costisitoare, asa-zis servicii sociale - servicii auto, servicii de intretinere, de reparatii - la servicii bazate pe transfer de know-how, precum cele din domeniul educatiei, consultantei financiare, e-commerce etc.
"Atractivitatea pietei romanesti pentru francizorii straini a crescut si prin adaptarea legislatiei romanesti la cea a Uniunii Europene, a promovarii conditiilor pietei de retail si servicii realizata indirect de numele mari vehiculate in sistemul international de franciza si care au intrat pe piata in ultimii ani, precum Zara, Intersport, Athlete Foot's, Lxtyn, Primo Limporio si Max Mara", se precizeaza in studiul CHR.
Conform cercetarilor efectuate de CHR Consulting in colaborare cu Asociatia Retelelor de Franciza din Romania, numarul de marci prezente in Romania pe baza unui contract de franciza - simpla, master franciza, francizor - se ridica la 171, din care 43 de origine autohtona.
In Romania, ca si in majoritatea altor tari din Europa Centrala si de Est, cele mai numeroase retele, care au si distributie in teritoriu, sunt cele de distributie-retail, numarul acestora ajungand la 87.
De asemenea, numeroase companii care activeaza in domeniul serviciilor - financiare, hoteliere, publicitate - au patruns pe piata romaneasca. Numarul acestora este de aproape 80 de retele.
Un numar redus de retele de franciza este inregistrat in domeniul productiei, unde sunt prezente numai sase lanturi, motivul fiind ca intrarea in retea este inca foarte costisitoare pentru potentialul pietei romanesti.
In ceea ce priveste distributia francizelor in Romania, studiul arata ca aceasta este disproportionata, majoritatea marcilor fiind grupate in Bucuresti.
"Cu un procentaj de 94%, toate retelele de francize au patruns in Romania intai pe aceasta piata, de aici dezvoltandu-se in interiorul tarii. Explicatia rezida tocmai in potentialul de piata oferit de 2,5 milioane de consumatori cu o putere de cumparare mai ridicata", se explica in analiza.
Desi, poate, mai greu de crezut - din cauza distantei relativ mari de Romania, cele mai multe afaceri de tip franciza provin din Statele Unite ale Americii.
Pe locul doi ca provenienta se situeaza, surprinzator, franciza romaneasca, aflata inca la inceputul dezvoltarii, cu tipuri de afaceri foarte diferite si care incearca sa copieze conceptele importate.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...