» Romania va avea o cota de 10% din totalul pietei est-europene.
» Nivelul cheltuielilor anuale ale unei familii este de numai 15 euro.
Ponderea vanzarilor de jucarii din Romania va creste in acest an de la 9 la 10% din valoarea pietei la nivel est-european, estimata la 620 milioane de euro, a declarat directorul de marketing al retelei de jucarii a lantului Diverta, Ligia Zaharia. "Cresterea nivelului de trai si deschiderea tot mai mare a romanilor catre calitate si produse de marca ne permit sa mizam pe o crestere cu un punct procentual a pietei romanesti, astfel incat la finele acestui an Romania sa ajunga la o cota de 10% din totalul pietei est-europene", a spus Zaharia. Ea a adaugat ca un alt argument in favoarea acestei cresteri este populatia sensibil mai mare, comparativ cu Cehia sau Ungaria. Cu toate acestea, nivelul cheltuielilor anuale ale unei familii pe jucarii este de 15 euro, fata de 50 de euro in state precum Slovenia, Cehia si Ungaria. "Piata romaneasca de jucarii incepe sa creasca, iar aderarea la UE a favorizat aceasta evolutie. Estimam ca, in medie, anul acesta un copil din Romania va primi jucarii in valoare de 20 de euro, a mai spus Zaharia.