10.3 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024
AcasăInvestigații România LiberăO noua structura de trenuri va opera de la 1 ianuarie 2006

O noua structura de trenuri va opera de la 1 ianuarie 2006

CFR Calatori S.A. va fi divizata in opt societati comerciale care vor asigura transportul de scurt parcurs de calatori, iar compania "mama” va ramane doar cu responsabilitatea asigurarii transportului national de pasageri.
Aceasta decizie a fost luata in vederea crearii unei flexibilitati in miscarea pe fiecare zona, societatile fiind concentrate, de regula, in jurul unui mare oras.
Specialistii spera ca aceasta transformare sa fie benefica, fiecare operator de scurt parcurs fiind mai apropiat astfel de administratia publica locala, care va veni cu solicitari atat asupra timpului in care se efectueaza transportul, ca durata si ca perioada, cat si asupra numarului de trenuri care pot satisface nevoile locale. Nou infiintatele societati de scurt parcurs, numai pentru trenurile regionale, vor fi deocamdata pe structura celor opt regionale: Bucuresti, Craiova, Timisoara, Cluj, Brasov, Iasi, Galati si Constanta.

Noile denumiri

De la 1 ianuarie 2006 se va intra pe o noua structura de trenuri, conform standardelor europene, care vor fi: regionale – trenurile de persoane care asigura in special transportul de navetisti si al calatorilor care folosesc in mod frecvent trenul ca mijloc de transport, interregionale – trenuri de tip accelerat sau rapid care asigura legaturi intre diverse zone ale tarii in conditii de viteza si confort, Intercity – trenuri de confort sporit care asigura legatura intre orasele importante ale tarii in conditii de viteza si confort, de noapte – trenuri compuse in exclusivitate din vagoane de dormit si internationale – trenuri care vor asigura transportul feroviar pe rutele internationale.

Concurenta intre transportatori

Societatile vor intra in concurenta directa cu transportul rutier si cu operatorii privati care efectueaza servicii de transport feroviar de calatori. Ministerul Transporturilor doreste astfel sa puna bazele licitarii dreptului de efectuare a acestui serviciu public de calatori pentru operatorii privati. Un element absolut necesar pentru a castiga o asemenea licitatie il vor constitui subventia solicitata si asigurarea unui serviciu de calitate. Cel care va solicita subventia cea mai mica si va efectua un transport de calitate, acela va opera pe traseele de scurt parcurs si va intra in competitie cu operatorii regionali care se vor infiinta.

Cele mai citite

Boloș. după discuțiile cu agențiile internaționale, în SUA. VIDEO

Agenţiile ne-au reconfirmat ratingul suveran şi perspectiva stabilă, dar asta nu înseamnă că nu există loc de creştere, pentru că investitorii străini au tendinţa...
Ultima oră
Pe aceeași temă