13.3 C
București
joi, 25 aprilie 2024
AcasăInvestigații România LiberăNou program informatic privind evidenta fiscala

Nou program informatic privind evidenta fiscala

De la 1 ianuarie va exista un nou program informatic privind evidenta fiscala, a anuntat vicepresedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Daniel Chitoiu, in cadrul Seminarului National de Fiscalitate. Initial, programul trebuia sa intre in vigoare de la data de 1 octombrie, intarzierea datorandu-se nevoii de formare a personalului fiscal in sensul utilizarii acestui nou program.
Tot de la 1 ianuarie va exista un call-center in Bucuresti, ca interfata pentru problemele de aplicare a legislatiei cu care se confrunta contribuabilii, precum si doua centre de asistenta a contribuabililor, in cadrul administratiilor financiare de pe teritoriul sectoarelor 1 si 3 din Bucuresti.
Printre modificarile anuntate in acest context se mai numara depunerea declaratiilor pe hartie, si nu pe discheta, incepand cu anul viitor, urmand ca, din a doua parte a anului 2006, acestea sa poata fi depuse si pe e-mail. In ceea ce priveste depunerea documentelor prin e-mail de catre contribuabili, exista problema semnaturii electronice, pe care autoritatea fiscala nu o poate recunoaste, in prezent. “Semnatura electronica se elibereaza de catre autoritatea de certificare, iar verificarea ei se face prin conectarea on-line la aceasta autoritate”, a explicat directorul Directiei Generale de Gestiune a Impozitelor si Contributiilor in cadrul ANAF, Robert Hofnar.
In ceea ce priveste organizarea administratiei, Chitoiu a anuntat ca, din 2006, vor exista la nivelul judetelor structuri fiscale pentru contribuabilii mijlocii, respectiv agentii economici cu cifre de afaceri cuprinse intre 20 si 50 de milioane. In prezent, exista structuri pentru marii contribuabili, numarul agentilor economici arondati acestor structuri fiind in jur de 1.500. Personalul care se ocupa de marii contribuabili este insuficient, toate operatiunile cu administratia finaniara se fac cu intarziere si se creeaza astfel noi probleme, au aratat reprezentantii agentilor economici prezenti la seminar. Nu exista o baza de date centralizata, a mai observat Chitoiu. “Anul viitor vom avea o baza de date centralizata pentru a evita problemele care se nasc din intarzierile peste termenele legale la restituiri”, a explicat acesta.
Printre alte probleme subliniate de reprezentantii agentilor economici se numara lipsa de pregatire a personalului fiscal, lipsurile legislative, lipsa de reactie a autoritatilor in elaborarea de raspunsuri atunci cand acestea sunt solicitate, precum si faptul ca de multe ori legea este interpretata diferit de autoritati locale din zone diferite.

Cele mai citite

Petre Roman, la Parchetul General, în Dosarul Mineriada. FOTO

Fostul premier Petre Roman, s-a prezentat, astăzi, la sediul Parchetului General, pentru a lua la cunoştinţă că a fost pus din nou sub acuzare...

De ce să alegi călătoria cu autobuzul sau autocarul de la Bucureşti la Chişinău?

Călătoria cu autobuzul sau autocarul de la București la Chișinău poate fi o opțiune excelentă pentru cei care caută o modalitate confortabilă și accesibilă...

Sepsi-FCSB 2-2 și titlul se amână în SuperLiga I

Sepsi OSK Sfântu Gheorghe a terminat la egalitate cu FCSB, 2-2 (1-2), miercuri seara, pe teren propriu, într-o partidă din etapa a şasea a...
Ultima oră
Pe aceeași temă