21.4 C
București
vineri, 29 martie 2024
AcasăInvestigații România LiberăManagement francez pe Coridorul IV

Management francez pe Coridorul IV

Societatea franceza “Cetautoroute” a fost desemnata de Banca Europeana de Investitii (BEI) sa asigure managementul integral al autostrazii de pe Coridorul IV Paneuropean. Compania se va ocupa atat de proiectarea obiectivului, cat si de consultanta si implementarea proiectului tehnic pentru tronsonul Timisoara-Arad.
Autostrada va face legatura intre Sibiu-Lugoj-Timisoara-Arad-Nadlac spre Ungaria, iar portiunea dintre Timisoara si Arad va masura 40 de kilometri. Autoritatile din cele doua judete au mentionat ca este posibil ca traseul exact al viitorului tronson sa sufere unele mici modificari. In plan este prevazut ca autostrada sa porneasca din centurile de ocolire ale celor doua orase, Arad si Timisoara, urmarindu-se sa fie aproape de zonele industriale existente si in care mai pot fi atrasi alti investitori.

Urmeaza desemnarea constructorului

Dupa finalizarea proiectului tehnic, pana la finele anului va fi organizata si licitatia pentru desemnarea constructorului, dupa reguli internationale la care se pot inscrie si firme din strainatate. In actualul stadiu al proiectului tehnic se preiau datele si se analizeaza situatia terenurilor care vor trebui expropriate pentru construirea autostrazii.
Exproprierea se va face in baza unei hotarari de Guvern din 2004, care prevede ca pentru obiective de interes national statul poate cumpara teren de la persoane de drept privat la pretul zilei si prin negociere. Preturile terenurilor in localitatile care apar pe harta autostrazii au explodat in ultimul an.

Pretul terenurilor a explodat

Tocmai pentru a fi evitate speculatiile, proiectul final al traseului autostrazii nu a fost facut inca public. Chiar daca nu se stie pe unde va trece importanta artera europeana, oamenii din unele localitati au ridicat brusc preturile la terenurile agricole. Bunaoara, in localitatea aradeana Zadareni, unde lucrarile ar trebui demarate in debutul proiectului, terenurile nu se mai vand la hectar, ci la metru patrat.
Daca acum un an aici un hectar de teren se putea cumpara cu 800 pana la 1.200 de euro, in prezent preturile incep de la cinci euro pentru un metru patrat. Adica aproximativ 50.000 de euro la hectar. Dar cei mai multi proprietari din Zadareni nici nu mai vor sa vanda terenuri, pana nu afla exact pe unde va trece autostrada, de frica sa nu piarda o afacere unica in viata.”M-au cautat de la agentii imobiliare sa ne intelegem la pret. Nici nu mai stiu cati agenti imobiliari au batut la usa mea. Dar eu nu vreau sa vand. Copiii mei spun ca statul ne va da mai multi bani cand se face drumul”, a declarat Catita Sauliciuc, o localnica din Zadareni, care detine trei mii de metri patrati de teren la iesirea din comuna spre municipiul Arad.
Despagubirile ce vor fi acordate in judet pentru terenurile pe care va trece autostrada vor depasi 20 de milioane de euro. Specialistii imobiliari sustin, insa, ca preturile terenurilor vor creste abrupt, pentru ca dupa finalizarea autostrazii investitorii straini vor fi interesati sa cumpere parcele pentru a ridica hoteluri, benzinarii sau fabrici de-a lungul viitorului tronson.

Cele mai citite

Surpriză la turneul de la Miami! Carlos Alcaraz, eliminat în „sferturi”

Carlos Alcaraz a fost eliminat în sferturile de finală ale turneului ATP Masters 1.000 de la Miami, după ce a fost învins de bulgarul...

Cum hidroizolația poate face diferența între o iarnă sigură și o primăvară ușoară pentru locuința ta

O dată cu trecerea iernii și venirea primăverii, proprietarii de case și constructorii se gândesc la moduri de a proteja locuințele de umiditate și...

Deca recunoaște că supune elevii la șocuri?

Reziliență -capacitatea cuiva de a reveni la normalitate după suferirea unui șoc (economic, emoțional etc.) Folosit in discipline precum psihologie, ecologie, inginerie, înseamnă capacitatea de...
Ultima oră
Pe aceeași temă