15 C
București
joi, 25 aprilie 2024
AcasăInvestigații România LiberăIntreprinzatorii cer abia acum "ABC-ul integrarii"

Intreprinzatorii cer abia acum “ABC-ul integrarii”

Cu doar cateva luni inainte de integrare, mult prea multe dintre firmele romanesti stau cat se poate de linistite gandindu-se ca lucreaza pentru piata interna, nu pentru cea internationala. “Acestea sunt in mare primejdie, iar eroarea consta in ignorarea faptului ca, din momentul integrarii in UE, piata romaneasca va fi un segment al pietei unice europene, avand aceleasi exigente de concurenta, productivitate, standarde de calitate si protectie a mediului si a consumatorilor ca si Franta, Germania, Marea Britanie sau oricare alt stat membru”, dupa cum a aratat George Cojocaru, presedinte de onoare al Camerei de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti, in cadrul unui seminar-pilot privind sursele de informare europeana si importanta lor, organizat la Centrul Roman de Afaceri “Marea Neagra” din Mangalia.
La eveniment au fost prezenti reprezentantii unor firme din domeniile constructiilor, serviciilor de alimentatie publica si turism, comert cu amanuntul, constructii navale, prelucrarea petrolului – si toti au acuzat faptul ca, in aceste ultime luni, sunt bombardati cu mesaje care de care mai frapante, mai spectaculoase privind integrarea europeana si tot ce este legat de acest subiect. De aceea ei au solicitat furnizarea unor materiale de informare cu caracter general, gen “ABC-ul integrarii”, care sa contina termeni si informatii absolut necesare privind procesul de integrare, care sa le permita oamenilor de afaceri sa se familiarizeze cu terminologia europeana. De asemenea, dintre subiectele care au starnit in mod deosebit interesul oamenilor de afaceri au fost cele privind reteaua Euro Info Centre, prezentarea site-urilor Delegatiei Comisiei Europene in Romania si a Institutului European din Romania. In acest context, participantii au dorit sa stie unde pot fi gasite Directivele europene traduse in romaneste, ceea ce i-a facut pe organizatori sa-si dea seama ca abia acum incep sa fie luate in seama site-urile unde pot fi gasite aceste informatii.
“Mi se pare normal ca mediul de afaceri din Bucuresti, si nu numai, sa fie ajutat pentru a putea deveni selectiv fata de inflatia de informatii, a spus si Stefan D. Popa, presedintele CCIB. Pentru ca acest lucru sa reuseasca, este necesar ca mediul de afaceri sa devina cat mai constient de necesitatea dobandirii de informatii”.

Cele mai citite

Dotează eficient și igienic spațiile sanitare ale afacerii tale!

Atunci când gestionezi o afacere este important să acorzi o atenție deosebită și spațiilor sanitare. Acestea nu trebuie să fie doar curate, ci și...

Rusia susține că va avea “ținte legitime” în Polonia, dacă această țară va găzdui arme nucleare americane

"Instalațiile relevante" din Polonia vor deveni "ținte legitime" pentru Rusia, dacă această țară va primi pe teritoriul ei arme nucleare ale Statelor Unite. Acest avertisment...

Preţurile la electricitate şi gaze în UE au scăzut în 2023, după explozia din 2022 (Eurostat)

Facturile la electricitate şi gaze ale consumatorilor europeni au scăzut în a doua jumătate a anului trecut, după creşterea care a început după războiul...
Ultima oră
Pe aceeași temă