Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Intreprinderile romanesti incep sa piarda "bucati" din piata interna

Patronii romani nu se sperie de integrarea europeana, desi au inceput sa piarda "bucati" din piata interna, care a devenit tot mai pretentioasa si are de unde alege, datorita concurentei. Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si ...

Share

Camelia Popa 0 comentarii

11.10.2005 - 00:00
Patronii romani nu se sperie de integrarea europeana, desi au inceput sa piarda "bucati" din piata interna, care a devenit tot mai pretentioasa si are de unde alege, datorita concurentei. Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR) si Agentia Nationala pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie (ANIMMC) au lansat, ieri, Carta Alba a IMM-urilor 2005, un document de referinta pentru investitori, institutii guvernamentale si organizatii internationale. Carta face o radiografie completa a sectorului IMM-urilor, inaintea aderarii la UE. Presedintele CNIPMMR, Ovidiu Nicolescu, a tinut sa evidentieze ca principala oportunitate pentru 66,67% dintre investitorii romani continua sa fie piata interna. Presedintele ANIMMC, Ovidiu Chirovici, a subliniat ca intreprinderile autohtone care s-au obisnuit sa considere ca pot vinde orice la intern isi vor pierde segmentele de piata pe care acum le stapanesc, dar nu din cauza scaderii puterii de cumparare a romanilor, ci datorita concurentei. "Nu trebuie sa avem in vedere doar expansiunea pe noi piete, ci si pastrarea pietei interne, pentru ca vom fi concurati pe propria noastra piata", a spus Chirovici. Carta arata ca majoritatea intreprinzatorilor percep pozitiv aderarea la UE, desi circa 40% dintre ei se plang de scaderea cererii interne, iar alti 20% acuza deja concurenta produselor din import. IMM-urile care considera integrarea ca oportunitate majora pentru desfasurarea activitatilor sunt mai frecvente in sectorul serviciilor (50%) si al constructiilor (43,93%) si mai rare in sectorul comertului (35,76%). Pentru un procent destul de ridicat de firme din industrie (27,31%), aderarea la UE apare ca "amenintare majora", ca si pentru 22,62% dintre firmele din sectorul transporturilor. Totodata, ponderea firmelor care considera aderarea o oportunitate este mai ridicata la firmele mixte (49,28%) si la SA-uri (56,1%) si mai redusa la cele care produc pentru piata interna (38,52%) si la SRL-uri (38,53%). Analiza evidentiaza, in acest context, si faptul ca firmele cu performante superioare si capacitati adaptative ridicate percep mai favorabil decat celelalte intrarea in UE. Patronii romani care sustin ca piata unica europeana va avea un efect pozitiv asupra activitatii lor se gandesc ca isi pot extinde aria de actiune pe piete si vor gasi furnizori mai buni si mai ieftini.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...