Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Intarzierile repetate pot duce la concediere

"Am fost prins in trafic", "nu pot sa-mi scot masina din parcare", "era coada la banca", "a murit unchiul meu", "am avut inundatie", "au venit cei de la gaze, cu verificarea" sau banalul ...

Share

Felicia Niculae Traistariu 0 comentarii

05.10.2009 - 00:00
"Am fost prins in trafic", "nu pot sa-mi scot masina din parcare", "era coada la banca", "a murit unchiul meu", "am avut inundatie", "au venit cei de la gaze, cu verificarea" sau banalul "nu ma simt bine, am crampe abdominale" sunt, de multe ori, doar scuze pentru o intarziere de cateva minute sau ore, ori chiar pentru chiul, pret de o zi, de la serviciu.
Expertii in resurse umane atrag insa atentia ca sefii nu privesc intarzierile cu ochi buni, mai ales daca ele se repeta des. "Explicatia e simpla: se creeaza un precedent. si ceilalti angajati vor tinde sa imite un astfel de comportament daca observa ca este tolerat. Angajatii care sunt punctuali vor fi demotivati", spune Mihaela Scarlat, consultant la  compania Advice Human Resources.

Se pot pierde clienti
De altfel, asa cum spune Dan Gurghian, managing partner la compania Amplusnet (specializata in monitorizarea angajatilor) din Targu Mures, a fi punctual si capabil sa-ti gestionezi timpul si relatia viata personala-munca sunt doua cerinte de baza pentru orice job. "Cand exista dezechilibre, nu e un lucru bun pentru nici una dintre partile implicate. Un angajat care intarzie in mod repetat, daca nu se iau masurile necesare, poate fi sursa de frustrare in randul colegilor punctuali, de neperformanta la nivelul activitatilor, ori de publicitate negativa, inclusiv pentru companie", considera Dan Gurghian.
Sunt situatii in care o "banala" intarziere duce la pierderi financiare. "si in cazul celor care lucreaza in fabrici este aceeasi situatie. Persoanele care se abat de la programul de munca pot intarzia procesul de productie", subliniaza Mihaela Scarlat.
Masura in care este afectata activitatea unei companii depinde si de functiile celor care intarzie. "O secretara trebuie sa fie la birou inca de la inceputul programului, pentru a prelua apelurile telefonice. Un sef de echipa trebuie sa fie punctual, pentru a fi un exemplu", explica Mihaela Scarlat.

Mustrari si avertismente
Mecanisme prin care se pot "motiva" angajatii sa nu mai intarzie sunt destule. Cel mai des se practica mustrarea. Daca seful v-a atentionat ca veniti cam tarziu la serviciu, este cazul sa luati masuri. "si penalizarile sunt frecvente", spune Dan Gurghian. "Se poate ajunge chiar si la concediere, in cazul in care angajatul nu-si schimba comportamentul", atrage atentia Dina Taralunga, specialist in HR la Ascent Group.

Ce e de facut
In cazul in care ati intarziat, cel mai bine este sa spuneti care este motivul real (minciuna poate sa fie descoperita, iar atunci cu siguranta veti avea parte de o bila neagra din partea angajatorului). Cereti-va scuze si incercati sa nu mai repetati "isprava". Ar fi foarte bine daca in ziua in care ati intarziat veti pleca mai tarziu de la serviciu, astfel incat sa recuperati timpul pierdut.

Sursa: experti in resurse umane

Citește totul despre:

Comentarii

loading...