Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Inspectorii fiscali au puteri sporite pentru controlul ajutoarelor de stat

Codul de Procedura Fiscala in vigoare a fost completat cu o serie de masuri in sensul stoparii si recuperarii ajutorului de stat ilegal sau interzis. De asemenea, cadrul legal a fost completat cu reglementari privind modalitatea de recuperare, ...

Share

Rl online 0 comentarii

07.04.2006 - 00:00
Codul de Procedura Fiscala in vigoare a fost completat cu o serie de masuri in sensul stoparii si recuperarii ajutorului de stat ilegal sau interzis. De asemenea, cadrul legal a fost completat cu reglementari privind modalitatea de recuperare, prin executare silita, a sumelor care au ajuns a fi achitate de la bugetul de stat, din cauza agentilor economici care au incalcat conditiile contractuale. Este vorba despre agentii economici beneficiari ai oricarei forme de sustinere oferite de statul roman.

Contribuabilii sunt obligati sa furnizeze, periodic, organelor fiscale informatii referitoare la activitatea desfasurata. Furnizarea informatiilor se face prin completarea unei declaratii pe propria raspundere. Natura informatiilor, periodicitatea, precum si modelul declaratiilor se aproba prin ordin al Administratiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF). In plus, inspectorii fiscali capata dreptul de a efectua controale tot mai complexe la agentii economici care incalca conditiile contractuale legate de sumele de la bugetul de stat.

Proceduri
si metode de control

Guvernul a luat de urgenta aceste masuri, orice tratare superficiala a subiectului ajutorului de stat putand atrage activarea clauzei de salvgardare, din cauza angajamentelor asumate prin negocierea Capitolul VI "Politica Concurentei". Acestea au fost completate de comisiile Parlamentului din ambele Camere.
Rezultatul este ca agentii economici vizati de acest act normativ se pot trezi cu inspectorii fiscali in control, care poate fi efectuat in diverse forme: control inopinat, control incrucisat, control prin sondaj, control electronic.
Controlul inopinat consta in verificarea faptica si documentara, in principal, ca urmare a unei sesizari cu privire la existenta nor fapte de incalcare a legislatiei fiscale, fara anuntarea in prealabil a contribuabilului.
Controlul incrucisat consta in verificarea documentelor si operatiunile impozabile ale contribuabilului in corelatie cu cele detinute de alte persoane si poate fi si inopinat Controlul electronic consta in verificarea contabilitatii si a surselor acesteia prelucrate in mediu electronic, asistate cu instrumente informatice specializate.

Executarea silita

Parlamentarii au stabilit ca impozitele, taxele, contributiile si orice alte venituri ale bugetului general consolidat nu pot fi urmarite de nici un creditor pentru nici o categorie de creante in cadrul procedurii de executare silita. Propunerea are in vedere practica unor executori judecatoresti de a infiinta poprire la terti pentru sume de bani reprezentand impozite, taxe, contributii si orice alte venituri ale bugetului general consolidat. Ordonanta de Urgenta 129/2005 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului 92/2003 privind Codul de procedura fiscala a fost adoptata de Senat, urmand a fi trecuta pe ordinea de zi a plenului Camerei Deputatilor.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...