6.7 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024
AcasăInvestigații România LiberăIndustria IT si sectorul viei si vinurilor - primele branduri pentru export

Industria IT si sectorul viei si vinurilor – primele branduri pentru export

Industria IT&C si sectorul viei si vinurilor sunt primele domenii prinse intr-un proiect de construire a brandurilor sectoriale, pentru o promovare mai eficienta a exporturilor romanesti.
Numarul specialistilor IT din diverse domenii, gradul lor de pregatire si capacitatea populatiei de a invata mai multe limbi straine sunt cele trei atuuri care vor sta la baza crearii brandului sub care se va prezenta de acum incolo – pe o perioada de cel putin 4-5 ani – industria romaneasca de tehnologie a informatiei. In cel de-al doilea caz, accentul este pus pe traditia cultivarii vitei-de-vie si pe soiurile de vin pur romanesti, Feteasca neagra si rosie, Busuioaca de Bohotin sau Cramposia (un vin rosu) – fiind cele mai bune exemple in acest sens.
“Aceste eforturi ale noastre, facute impreuna cu reprezentantii comunitatii de afaceri (care au validat deja mesajele pe care se vor baza cele doua branduri sectoriale), au condus la stabilirea unui set de masuri in baza carora se va crea un concept de promovare externa prin branding, ce a fost inclus si in Strategia Nationala de Export, a afirmat Costin Lianu, director in Ministerul Economiei si Comertului.
Urmeaza industria confectiilor si cea a mobilei”. Faptul ca turismul nu a fost inclus intre primele sectoare economice pentru care Romania face acest efort de promovare unitara nu inseamna ca a fost scos cu totul din schema. Insa dezvoltarea acestui concept, in parteneriat public-privat, a constituit o provocare ce a fost adresata firmelor si asociatiilor profesionale din toate acele domenii cuprinse in Strategia Nationala de Export. “Cei din IT si din sectorul vitivinicol s-au miscat cel mai repede, a mai precizat Costin Lianu. Exista, de altfel, o rigoare a acestui proces ce trebuie respectata – etape care trebuie parcurse obligatoriu, urmarite si analizate fiecare. Este vorba aici de management de proiect, iar reprezentantii celor doua domenii s-au dovedit a fi mai familiarizati cu acest stil de abordare. Cei din turism inca nu. Dar domeniul respectiv are viitor, mai ales in ceea ce priveste turismul rural si ecologic, cel de afaceri si de evenimente”.
Intreaga finantare necesara realizarii acestor proiecte – de circa 100.000 euro – este asigurata de la buget statului.
Pana acum s-au facut diverse incercari de promovare a unor branduri diverse, dar fara nici un rezultat. De exemplu, rezultatele unui studiu realizat in ultima luna a anului trecut in Spania au relevat faptul ca primul cuvant care le-a venit in minte spaniolilor cand au fost intrebati ce stiu despre Romania a fost “saracia”, iar produsele romanesti nu le sunt deloc cunoscute. Doar cei care au luat contact cu muncitorii romani din Spania si-au mai schimbat parerea.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă