14.6 C
București
miercuri, 17 aprilie 2024
AcasăInvestigații România LiberăImportul de masini second-hand, impozitat usturator

Importul de masini second-hand, impozitat usturator

Proiectul noului Cod Fiscal, pe care Guvernul si-l doreste a intra in vigoare de la 1 ianuarie 2007, va figura astazi pe ordinea de zi a plenului Camerei Deputatilor.
Comisia pentru finante si banci a adoptat actul normativ dupa o zi si jumatate de dezbateri sustinute, intocmind raportul cu forma pe care o recomanda plenului sa o aprobe. Forma la care s-a ajuns este atat rezultatul solicitarilor initiatorului, Ministerul Finantelor, cat si al discutiilor conduse de presedintele Comisiei pentru buget, deputatul Mihai Tanasescu.
Astfel, companiile vor plati 16% pe impozitul reinvestit, deputatii din Comisia pentru buget, finante si banci readucand aceasta prevedere a proiectului noului Cod fiscal la forma initiala propusa de Guvern. Deputatii au mai decis cresterea graduala a impozitului pe cifra de afaceri a microintreprinderilor, respectiv impozitul platit de acestea va fi de 2% in 2007, de 2,5% in 2008 si de 3% in 2009. In aceasta impozitare nu intra microintreprinderile care realizeaza venituri din consultanta si management financiar. Microintreprinderile sau firmele cu pana la 9 angajati si cu o cifra de afaceri de pana la 100.000 de euro vor putea opta pentru a plati un impozit de 2% din cifra de afaceri sau de 16% din profit. Daca insa pe parcursul anului depasesc pragul de 100.000 de euro, microintreprinderile vor plati automat un impozit de 16%, au mai decis deputatii.
Deputatii au redus la 9% taxa pe valoarea adaugata la unele produse precum medicamentele, biletele de spectacol si protezele medicale, dar nu au fost de acord in nici un caz sa voteze o reducere de 7% cat propusesera senatorii.

Acciza la cafea dispare in 2010

La capitolul accize, abordarea a fost legata de categoriile de produse la care Romania deja a atins nivelul minimal de intrare in Uniunea Europeana, cum ar fi la alcool, benzina, motorina, gaze naturale, electricitate si la care acciza respectiva va ramane neschimbata din 2007 incolo, atata vreme cat acquis-ul comunitar nu se va modifica. Altfel spus, valoarea trecuta in Codul Fiscal nu va putea fi schimbata in perioada anilor de dupa 2007 daca UE nu va face modificari. Acciza la tutun a ramas in varianta Senatului, respectiv de 91%. Nici la alcool nu au intervenit modificari.
Deputatii au luat insa in considerare si faptul ca in Romania exista o serie de produse accizate, considerate dupa 1990 ca fiind produse de lux, dar care in UE nu sunt accizate, de pilda cafeaua, aurul, portelanul, cristalul, aparatele de aer conditionat, cuptoarele cu microunde. Deputatii au convenit cu ministrul de Finante alinierea la regulile europene, astfel ca intr-un interval de 3-4 ani de zile, pe categoriile de produse respective, sa se ajunga la o reducere graduala a accizei. "Cei care lucreaza in domeniu vor putea sa stie ca la final de 2009-2010 nu vor mai avea acciza la produsele respective, deoarece s-a facut o reducere liniara a acestor accize an de an, ele fiind eliminate complet din 2009, iar in cazul cafelei din 2010″, a precizat deputatul Mihai Tanasescu. De exemplu, cristalul are in prezent o acciza de 55%, iar comisia a hotarat ca pentru acest produs acciza sa fie redusa la 35% in 2007, la 15% in 2008 si la 0% in 2009. La cafea acciza va fi eliminata total pana in 2010.

Impozit pe casele de lux

Deputatii au mai schimbat si prevederile referitoare la impozitul de lux propus de Guvern pentru locuintele cu o suprafata de peste 150 de metri patrati, astfel ca pentru fiecare 50 de metri patrati peste aceasta suprafata proprietarul va plati in plus cate 5%.
Taxele pentru importul de masini vor fi majorate, in functie de vechime, de capacitatea cilindrica si de normele Euro in care se incadreaza (Euro 3, 2, sau non-Euro). Cu cat masinile sunt mai vechi, cu atat taxele vor fi mai mari si invers, cu cat sunt mai noi, taxele vor fi mai mici. Cresterea taxelor este cuprinsa intre 150 si 400 de euro. De exemplu, pentru o rabla non-Euro cu capacitate cilindrica 3000 si o vechime de sase ani acciza va fi de 7500 de euro. La aceeasi vechime, dar la o rabla incadrata la Euro 2 taxa va fi de 7020 de euro. Diferenta este sensibila in cazul unei masini noi cu o capacitate cilindrica de 1600, din categoria Euro 3, pentru care deputatii au stabilit o acciza de 612 euro. La aceeasi capacitate cilindrica, daca masina are o vechime de 2 ani posesorul va plati o acciza de 1080 euro, iar pentru o masina din aceeasi categorie veche de patru ani va plati 1196 de euro.

Cele mai citite

Pe timp de război, cresc acțiunile firmelor producătoare de armament

Acțiunile unor mari companii care produc echipamente militare au crescut semnificativ, în contextul războiului din Ucraina și, mai nou, al războiului din Orientul Mijlociu,...

BEC a respins candidaturile Partidului Diaspora Unită și a independentului Paul Octavian Jurma

Biroul Electoral Central(BEC) a respins, marţi, lista candidaturilor propuse de Partidul Diaspora Unită la alegerile pentru membrii din România în Parlamentul European din anul...

Remus Pricopie: “Dacă medicul Cîrstoiu nu are șanse, de ce se depune un efort atât de mare să fie discreditat?”

"Dacă medicul Cîrstoiu nu are șanse să câștige alegerile, de ce se depune un efort atât de mare să fie discreditat si, eventual, eliminat...
Ultima oră
Pe aceeași temă