Executivul a aprobat recent trei ordonante pentru piata auto din Romania in vederea armonizarii reglementarilor existente cu cele europene. Cele trei acte normative dau o grea lovitura afaceristilor care comercializeaza piese auto pirat.
Prima ordonanta modifica conditiile de autorizare a operatorilor economici care desfasoara activitati de reparatii, de reglare, de modificari constructive, de reconstructie a vehiculelor rutiere, precum si de dezmembrare a vehiculelor uzate. Astfel, activitatea operatorilor care dezmembreaza masini vechi va fi atent supravegheata de autoritati, in scopul prevenirii reutilizarii frauduloase a elementelor de identificare a vehiculelor. Firmele care se ocupa de dezmembrarea masinilor vor fi luate in evidenta de catre Ministerul Administratiei si Internelor si li se va emite un aviz care conditioneaza obtinerea autorizatiei tehnice de la Registrul Auto Roman (RAR).
Cea de-a doua ordonanta completeaza conditiile de certificare sau omologare a echipamentelor, pieselor de schimb si materialelor de exploatare utilizate la vehiculele rutiere, precum si conditiile de comercializare a acestora. Astfel, RAR va aplica, de la data aderarii la Uniunea Europeana, procedura de omologare comunitara (CE), atat pentru produsele fabricate in Romania, cat si pentru cele importate care nu detin o astfel de omologare acordata intr-un stat membru al UE.
In fine, cea de-a treia ordonanta modifica reglementarile cu privire la omologarea vehiculelor rutiere si eliberarea cartii de identitate a acestora, in vederea admiterii in circulatie pe drumurile publice. In baza actului normativ, se va putea introduce obligativitatea omologarii tractoarelor agricole si forestiere, conform directivelor europene.