Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

De sarbatori, vanzarile online cresc cu 30%

» Valoarea totala a comertului electronic romanesc cu plata online prin card a depasit 8 milioane de euro.» Septembrie marcheaza reluarea ritmului de crestere, tranzactiile inregistrand o crestere de 23% fata de august.

Share

Ada Stefan 0 comentarii

31.10.2007 - 00:00

» Valoarea totala a comertului electronic romanesc cu plata online prin card a depasit 8 milioane de euro.
» Septembrie marcheaza reluarea ritmului de crestere, tranzactiile inregistrand o crestere de 23% fata de august.
» Sectorul care a inregistrat cel mai mare succes in mediul online este cel al telecomunicatiilor.


Magazinele online romanesti isi pot creste vanzarile in perioada sarbatorilor de iarna cu cel putin 30 la suta fata de veniturile medii pe care le inregistreaza intr-o perioada normala de cumparaturi din cursul anului.
In 2006, in perioada noiembrie-decembrie, media lunara a cumparaturilor cu plata online prin card in magazinele care folosesc solutia ePayment (R) au crescut cu zece la suta fata de luna precedenta din acelasi an, iar in 2007 se asteapta o evolutie de 30 la suta.

Vanzari bune sunt si in ianuarie
Pregatirea pentru un sezon traditional de cumparaturi nu inseamna neaparat bugete mari. Reteta de succes se bazeaza pe segmentarea publicului impreuna cu identificarea celor mai potrivite modalitati de a ajunge la acesta repede si ieftin. In mediul online sunt recomandate instrumentele neconventionale, mesajele clare, orientate catre client, sustinute de servicii de calitate si o prezenta atractiva online.
"Pentru un magazin online obiectivele de sarbatori sunt atingerea unui volum maxim de vanzari, epuizarea stocurilor de produse greu vandabile si cresterea profitului. Cu o strategie corect dimensionata in functie de resursele si nevoile magazinului, volumul creste cu aproximativ 30 la suta in perioada sarbatorilor si apoi in luna ianuarie", apreciaza Mihai Manoliu, account manager, GECAD ePayment.

O piata cu potential
Valoarea totala a comertului electronic romanesc cu plata online prin card a atins 8,1 milioane de euro in al treilea trimestru al anului si au fost incheiate 117.000 de tranzactii, acest segment urmand sa atinga 35 milioane de euro pana la sfarsitul anului.
Cea mai mare parte a tranzactiilior din acest interval, respectiv 94%, au fost realizate de magazinele online romanesti care au implementat solutia ePayment, valoarea vanzarilor fiind de 7,6 milioane de euro, iar numarul tranzactiilor s-a ridicat la aproape 88.000 de operatiuni.
Comparativ cu valorile anuntate pentru primele sase luni ale anului, in trimestrul al treilea se observa o usoara scadere a cifrelor, fenomen normal avand in vedere ca lunile de vara reprezinta perioada de concedii.


Luna septembrie marcheaza reluarea ritmului de crestere, tranzactiile online realizate in sistemul ePayment inregistrand o crestere de 23% fata de luna august, de la 2,3 milioane euro la aproape 2,8 milioane euro. Cumulat, lunile iunie, iulie si august, cele mai putin dinamice din an, au insumat un total de 7,5 milioane euro si 90.500 de tranzactii, procesate prin ePayment, ceea ce reprezinta 76% si, respectiv, 85% din totalul inregistrat in 2006.
Raportat la nivelul intregului an 2006, perioada ianuarie-septembrie 2007 a inregistrat o crestere de 137% a numarului de tranzactii cu plata online prin card procesate prin intermediul ePayment si de 115% din punctul de vedere al valorii acestora, ajungand la 253.000 de tranzactii, respectiv 21,5 milioane euro.
Sectoarele care au inregistrat cel mai mare succes in mediul online sunt in continuare cel al telecomunicatiilor, cu o pondere de 30% din volumul total al tranzactiilor, urmat de turism (pachete turistice) si transporturi, cu o pondere de 20%, e-tail cu 18% si acces la continut cu 12%.


Increderea publicului, esentiala
Principalul factor care a contribuit la evolutia pietei este cresterea nivelului de incredere a publicului in privinta securitatii platilor online, ca urmare a intensificarii programelor de informare si educare dedicate atat cumparatorilor finali, cat si comerciantilor online.
Conform ePayment, la cresterea pietei a contribuit intr-o mare masura si intrarea unor jucatori importanti, cu portofolii mari de clienti, precum Romstal, Diverta sau Ultra Pro.
Pentru acest an, comertul electronic – unde sunt incluse si tranzactiile cu plata prin alte mijloace decat cel cu cardul online – este estimat sa depaseasca 100 milioane de euro.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...