6.7 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024
AcasăInvestigații România LiberăConsumatorii romani, reticenti in fata produselor ecologice

Consumatorii romani, reticenti in fata produselor ecologice

Consumatorii romani sunt reticenti in ceea ce priveste cumpararea de produse alimentare ecologice, motivele principale fiind lipsa de informare si pretul mai ridicat decat in cazul celor conventionale, au declarat o serie de producatori de profil.

“Consumatorul nu este educat, aceasta este una dintre principalele probleme”, a afirmat Dumitru Argesanu, directorul general al fermei Cortina-Bioprod, specializata in productia de oua ecologice. La randul sau, Simona Medregan, biolog la firma Naturalia, considera ca mentalitatea consumatorului trebuie schimbata, iar produsele ar trebui promovate mai activ. Oferta Naturalia include produse precum paine, miere, ceaiuri sau vinuri. Pe de alta parte, Ioan Petcu, administratorul firmei Pro Mihai Eminescu, care se ocu-pa cu fabricarea de suc natural de mere, considera ca produsul “se promoveaza de la sine, iar investitiile in publicitate sunt minime”.
In ceea ce priveste preturile practicate de producatorii ecologici, acestea sunt, in medie, potrivit celor intervievati, de 1,5 ori peste nivelul celor practicate pentru produsele conventionale.
De exemplu, o paine produsa de Naturalia costa circa 1,9 lei, un kilogram de faina 2,7 lei, iar o sticla de vin de 750 mililitri – 13 lei. De asemenea, pretul produselor difera si in functie de locul in care acestea sunt comercializate. Potrivit lui Petcu, pretul unui litru de suc de mere variaza de la circa 5 lei in magazin la 10 lei pentru sucul distribuit prin intermediul lanturilor hoteliere.
De altfel, canalele de distributie a produselor ecologice sunt dintre cele mai diverse, incluzand de la hypermarketuri pana la interactiunea directa producator-consumator. Modalitatile de distributie difera foarte mult si de la o firma la alta. Un exemplu concludent este cel al producatorilor apicoli Petru Tivadar si Dinu Onea, primul dintre acestia preferand sa comercializeze marfa prin intermediul marilor retele comerciale – Cora, Carrefour, Mega Image, in timp ce al doilea se axeaza pe distributia in piete si pe o relatie directa producator-consumator.
Productia firmei Pro Mihai Emi-nescu, detinuta de un grup de investitori din Marea Britanie, se indreapta catre ambasade, hoteluri si magazine cu specific ecologic. Reprezentantii stupinei Onea considera ca productia sa de miere aferenta acestui an se va plasa peste nivelul de sase tone consemnat in 2004.
Potrivit firmelor intervievate, in urmatorii ani sectorul de produse ecologice va cunoaste un ritm constant de crestere, iar integrarea in Uniunea Europeana va contribui la cresterea vanzarilor.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă