13.1 C
București
vineri, 19 aprilie 2024
AcasăInvestigații România LiberăConstructia tronsonului Cernavoda-Constanta costa 400 milioane de euro

Constructia tronsonului Cernavoda-Constanta costa 400 milioane de euro

Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru construirea tronsonului Cernavoda-Constanta de pe "Autostrada Soarelui”. Lucrarile vor fi finantate dintr-un credit extern acordat de Banca Europeana de Investitii si in completare de la bugetul de stat.
Tronson va avea o lungime de 52,1 km si cate doua benzi de circulatie pe fiecare parte a carosabilului. Durata de realizare a investitiei este de 36 de luni iar valoarea totala a investitiei este estimata la 1,436 miliarde de lei, adica aproximativ 400 milioane de euro, valoare calculata la preturile din 2005. Pe acest traseu vor fi 21 de poduri si pasaje si un nod rutier.
Comparativ cu celelalte cinci sectiuni ale autostrazii Bucuresti-Constanta luate impreuna, tronsonul Cernavoda-Constanta va fi cel mai scump, desi lungimea sa reprezinta doar un sfert din traseul total al autostrazii. Celelalte sectiuni ale autostrazii Bucuresti-Constanta necesita fonduri cu o valoare totala mai mica de 300 milioane de euro, potrivit datelor Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) anuntate la diverse faze ale proiectului. Primele doua sectoare ale autostrazii (Bucuresti-Fundulea, 26,5 km, respectiv Fundulea-Lehliu, 29,2 km) au fost finalizate in iunie 2004, in baza unor proiecte cu o valoare de 40,7 milioane de euro, respectiv 68 milioane de euro. Lucrarile la al treilea tronson, Lehliu-Drajna, au fost incheiate in noiembrie 2004 iar construirea celor 42 de kilometri de autostrada a reprezentat o investitie de 84 milioane de euro.
Un alt sector, Drajna-Fetesti, cu o lungime de 36,8 kilometri, este in constructie iar portiunea de sosea Fetesti-Cernavoda, 17,2 km, va fi modernizata. Pentru aceste tronsoane au fost anuntate cheltuieli de peste 80 milioane de euro.
Premierul Tariceanu a afirmat sambata ca pretul unui kilometru de autostrada este in functie de relief. “Nu stiu pretul pe kilometru pe tronsonul Cernavoda-Constanta, dar, in principiu, va spun ca un kilometru de autostrada depinde de relief”, a declarat acesta la Palatul Parlamentului cu ocazia conferintei nationale a femeilor liberale.

Cele mai citite

De ce reconstrucția incluzivă a Romilor din Ucraina postbelică va fi o palmă pentru Putin

Acesta s-ar putea să nu pară momentul potrivit pentru a vorbi despre Romii din Ucraina. Conducerea țării se luptă să mențină sprijinul aliaților cheie....

Israelul, atac cu rachete asupra Iranului

Israelul a lansat un atac asupra Iranului ca răzbunare pentru atacurile iraniene asupra teritoriului său de la sfârşitul săptămânii trecute, a declarat ABC News...

Lion Capital și Bursa Română de Mărfuri inventează motive pentru a nu plăti dividende. Acționarii societăților controlate de Bogdan Drăgoi și Gabriel Purice, nemulțumiți

Numeroși acționari ai Lion Capital, fosta SIF Banat-Crișana, sunt nemulțumiți că societatea condusă de fostul ministru de finanțe Bogdan Drăgoi nu plătește dividende. O...
Ultima oră
Pe aceeași temă