Construirea podului peste Dunare intre localitatile Braila si Smardan, data ca sigura de Guvernul Nastase in ultimii ani, are foarte putine sanse sa fie realizata.
Gheorghe Bunduc, presedintele Consiliului Judetean Tulcea, a declarat ca s-a renuntat la proiectul pe care ar urma sa-l realizeze o firma cu capital de stat din China din motive necunoscute.
Mai nou, administratiile judetene din Braila si din Tulcea cauta sa asigure finantarea acestei ample lucrari din SUA. Seful Administratiei judetene Tulcea nu a putut insa preciza despre ce fel de finantare este vorba si nici daca se vor folosi proiectele realizate in ultimii ani de experti din Japonia sau de cei din China care au intentionat sa realizeze respectivul proiect sau va fi vorba de un proiect nou.
Cert este ca Ministerul Trans-porturilor, sub conducerea democratului Gheorghe Dobre, nu mai pare a fi interesat sa promoveze realizarea podului Braila-Smardan pe motiv ca nu ar exista surse de finantare nici pentru proiectele aflate deja in derulare care vizeaza modernizarea arterelor rutiere din tara noastra.
Trebuie spus ca in anul 2001 constructia podului de la Braila putea incepe daca nu ar fi fost blocat proiectul de fostul ministru Miron Mitrea. Fostul ministru PSD nu a agreat proiectul propus de un concern din Japonia, concern care asigura si surse de finantare din Japonia in conditii foarte avantajoase. La acea vreme ministrul Mitrea a declarat ca exista o oferta mai buna de la firme din Europa, ca dupa doi ani sa anunte ca podul de la Braila va fi construit de un agent economic cu capital de stat din China, iar acum nici acel investitor nu mai vrea sa construiasca respectivul pod din motive necunoscute.
Realizarea podului peste Dunare in zona Braila ar scurta drumul dinspre tarile baltice spre Constanta cu aproximativ 150 kilometri.