Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Cazmalele si robinetii lui Necolaiciuc au mancat banii ceferistilor

Lopeti si cazmale de 460.000 de lei bucata, munti de tarnacoape supraevaluate in mod grosolan, sube, centuri de siguranta, flexuri, rulmenti, robineti de 42 milioane de lei bucata - toate aceste "obiecte de inventar" pot fi gasite in magaziile ...

Share

Rl online 0 comentarii

23.06.2005 - 00:00
Lopeti si cazmale de 460.000 de lei bucata, munti de tarnacoape supraevaluate in mod grosolan, sube, centuri de siguranta, flexuri, rulmenti, robineti de 42 milioane de lei bucata - toate aceste "obiecte de inventar" pot fi gasite in magaziile CFR din cartierul 16 Februarie. Cu alte cuvinte, "aici sunt banii ceferistilor", aflati in greva generala de mai bine de doua saptamani.

Toate aceste hotii la drumul mare, in defavoarea atat a angajatului de rand, cat si a statului roman, au fost infaptuite pe vremea cand la conducerea companiei responsabile cu infrastructura feroviara (CFR SA) s-a aflat Mihai Necolaiciuc. Initial propulsat in aceasta functie de PD, prin ministrul Transporturilor de la acea vreme, Anca Boagiu, dl Necolaiciuc nu a avut nici o problema in a se converti la doctrina promovata de Ion Iliescu si Adrian Nastase, inscriindu-se in PDSR (rebotezat apoi PSD) imediat dupa schimbarea macazului politic, in 2001.
Schimbarea orientarii politice s-a dovedit a fi de bun augur, avand in vedere faptul ca oportunitatile de a realiza unele afaceri personale pe banii statului erau imense. Cu atat mai mult cu cat compania CFR SA este pe primul loc in topul achizitiilor care trebuie facute pentru a asigura siguranta circulatiei feroviare. Spre deosebire de altii, dl Necolaiciuc nu a uitat de unde a plecat in viata, in magaziile societatii predominand obiectele de inventar cumparate de la firme din Iasi (orasul de unde si-a inceput ascensiunea profesionala), cum ar fi Tehnoton sau Conex.

Scaune de 5,5 milioane de lei

Intrand in magaziile CFR SA, preluate acum de o societate externalizata, numita SC Baza Depozit SA, surprizele se tin lant. Gasim aici munti de lopeti, cazmale si tarnacoape, toate fara coada, care au costat, la vremea achizitiei, miliarde de lei.
La o prima vedere se constata existenta in stoc a peste 4.000 de scaune de peron (pe care le putem observa in orice gara), cumparate la incredibilul pret de 5,5 milioane de lei bucata. Nu avem atatea gari cate scaune. Lopetile, in numar total de 14.000 de bucati, care zac in depozitele din cartierul bucurestean 16 Februarie, au fost cumparate de vechea conducere a CFR SA la incredibilul pret de 460.000 de lei (fara maner). La fel si tarnacoapele, a caror valoare depaseste 2 miliarde de lei, numarul lor fiind de peste 300.000 de bucati.

Neoane pentru tot cartieru'

Si numarul lampilor fluorescente (cunoscute in limbajul uzual drept neoane) aflate in stocurile CFR depaseste orice imaginatie, valoarea lor ridicandu-se la cinci miliarde de lei.
Pe de alta parte, au fost cumparate, de la diverse firme cu raspundere limitata, dintre care multe au disparut intre timp, discuri de taiat sina in valoare de nu mai putin de 24 miliarde de lei. Pe lista achizitiilor facute de Mihai Necolaiciuc, protejatul tuturor regimurilor, aflat acum in ancheta PNA, se pot regasi si rulmenti de zeci de miliarde de lei, precum si dibluri in valoare de 13 miliarde. Ca sa nu mai vorbim de robinetii de 42 miliarde de lei bucata (patru la numar), care nu au nici o intrebuintare posibila vreodata in sistemul feroviar.
Numai gestionarea acestor stocuri megalomane, de parca ar fi venit sfarsitul lumii, costa 500 milioane de lei pe luna. Bani care ar fi putut fi utilizati pentru dezamorsarea conflictului de munca de la calea ferata. Intre timp, noua conducere a CFR SA incearca sa mai valorifice din stocuri, prin licitarea materialelor fara folos la Bursa Romana de Marfuri. Este insa greu de crezut ca se va gasi cineva care la licitatie sa ofere preturile de achizitie ale respectivelor materiale, umflate cu pompa de cateva ori.
Pana la terminarea, de catre PNA, a anchetei in acest sens, ceferistii de rand raman cu buza umflata. Ba, poate, chiar si dupa aceea, daca se va constata ca dl Necolaiciuc este sarac lipit, toate proprietatile sale fiind pe numele soacrei, sorei ori pe al vreunui cumnat.

Si din piatra sparta s-au scos bani la calea ferata

Nu numai aprovizionarea cu materiale consumabile a adus profituri uriase fostei conduceri a CFR SA. O sursa importanta de venituri pentru fostii directori a constituit-o chiar piatra sparta utilizata la terasamentul caii ferate. Mihai Necolaiciuc a scos "bani din piatra seaca" cu prilejul lucrarilor de modernizare a tronsonului feroviar Bucuresti-Campina. Astfel, un raport de control al Autoritatii Feroviare Romane (AFER), intocmit in urma cu trei ani, evidentia faptul ca CFR SA s-a aprovizionat cu piatra sparta de la intreprinderi care nu au autorizatie de furnizor feroviar sau aceasta nu fusese vizata pe anul respectiv. Mai mult, s-au constatat situatii in care unele societati au livrat piatra sparta neomologata, a carei utilizare punea in pericol siguranta feroviara. In plus, in raportul AFER se mentiona ca in multe cazuri directorul de la acea vreme al CFR SA, acelasi Mihai Necolaiciuc, a dispus discretionar de banul public, semnand contracte de aprovizionare cu piatra fara ca in prealabil sa se organizeze vreo licitatie. Si predecesorul lui Necolaiciuc, Viorel Simut, a fost implicat in afaceri dubioase pe banii publici, daca este sa dam crezare unui raport al Corpului de Control al ministrului Transporturilor. In documentul din 2001 se arata ca dl Simut a dispus cumpararea unor baraci pentru acari la pretul de 7.501 dolari, adica 1.336 dolari/mp. "Cum pe piata imobiliara din Bucuresti pretul este de circa 150-250 de dolari/mp la apartamente, este surprinzator cum comisia accepta pentru o baraca un pret de opt ori mai mare", se spune in raportul de control. In acelasi raport s-au mai evidentiat si alte ilegalitati, printre care se numara atribuirea de lucrari fara licitatie, in cazul reparatiilor si igienizarii unor gari. Un exemplu elocvent il constituie Gara Ploiesti Sud, aflata si in prezent intr-o stare deplorabila, pentru care au fost incheiate nu mai putin de sase contracte ce aveau ca obiectiv o singura lucrare.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...