Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Catamarane de lux in portul Constanta

La numai cateva ore de fostul Constantinopol, capitala Imperiului Bizantin, orasul unde pot fi admirate Biserica Sfanta Sofia si Moscheea Albastra, dar unde fumul gros de narghilea si stralucirea aurului din bazare alunga cotidianul in favoarea ...

Share

Cristian Hagi 0 comentarii

07.04.2006 - 00:00
La numai cateva ore de fostul Constantinopol, capitala Imperiului Bizantin, orasul unde pot fi admirate Biserica Sfanta Sofia si Moscheea Albastra, dar unde fumul gros de narghilea si stralucirea aurului din bazare alunga cotidianul in favoarea unei povesti orientale fara sfarsit. La fel de aproape de Ialta, locul unde istoria insangerata a Europei de Est a fost decisa dintr-un condei. Acestea sunt alternativele pe care companiile maritime constantene se pregatesc sa le lanseze.

Cea mai veche agentie de shipping din Romania, Navlomar Maritime, are in plan doua proiecte care vizeaza includerea Portului Constanta pe liniile de transport de pasageri. "Din studiile pe care le-am facut, in momentul de fata cea mai importanta conexiune ramane Constanta-Istanbul", spune Virgil Dragan, general manager al companiei. Linia aceasta nu este una inedita, ea fiind in functiune si acum cativa ani, fiind insa intrerupta din cauza ca in port nu exista un terminal de pasageri care sa permita un control adecvat si rapid al turistilor. Au fost momente dramatice atunci, peste 400 de persoane ramanand pe cheu, fara sa poata fi imbarcate. Desi studiile de piata ale companiei sunt incurajatoare, proiectul trebuie sa treaca de autoritatile constantene, care afirma ca vamuirea pasagerilor nu poate fi facuta in conditii optime in noua gara maritima, inaugurata la finele anului trecut. Seful Navlomar spune insa ca in prezent se incearca gasirea unei solutii pentru acest impas.

In bataia soarelui

O alta ruta pentru care se bate compania constanteana este Varna-Odessa-Ialta. "Din 2003 exista o linie intre Varna si Odessa de catamaran, care face legatura cu Ialta", spune Virgil Dragan. Catamaranele sunt ambarcatiuni rapide, distanta dintre Bulgaria si Ucraina fiind strabatuta in cinci ore. Pe un astfel de vas se pot imbarca, la o singura cursa, aproximativ 100 de pasageri. Desi Varna, in opinia specialistilor, nu ofera turistilor mai mult decat Constanta, acolo se opresc de doua ori mai multe vase de pasageri decat la noi. Liniile de pasageri spre Ialta si Istanbul pot inlocui cu succes iesirile in aer liber, pentru constanteni si nu numai. Daca esti turist, este vara, dar soarele a intrat in nori, te poti imbarca pe un catamaran care te duce intr-o singura zi la Ialta. "Negocierile pe aceste tronsoane sunt destul de avansate", conchide Virgil Dragan.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...