8.9 C
București
joi, 18 aprilie 2024

Breviar

CSA pledeaza pentru includerea asiguratorilor in sistemul de pensii

Legislatia pensiilor private, care va fi introdusa in curand in tara noastra, continua sa suscite controverse. Ieri, a iesit la rampa Dan Constantinescu, membru in Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), care a pledat pentru includerea in sistemul pensiilor private a produselor de asigurare existente deja pe piata romaneasca de profil. In ceea ce priveste legislatia actuala, aprobata pe ultima suta de metri a Cabinetului Nastase, dl Constantinescu a avut o caracterizare care nu lasa loc nici unui echivoc: “o catastrofa”. In opinia domniei sale, pentru a fi inclus in sistemul pensiilor private deductibile, orice produs existent pe piata ar trebui sa indeplineasca nu mai mult de trei conditii: contributie etapizata, numar minim de ani contributivi si rambursare sau plata esalonata. Astfel, sistemul pensiilor private ar putea avea trei componente, referitoare la sistemul bancar, cel de asigurari si cel care vizeaza piata de capital. La randul lui, presedintele CSA, Nicolae Crisan, a anuntat ca anul in curs va fi unul plin de schimbari pentru piata romaneasca a asigurarilor, obligata sa se alinieze la normele europene in domeniu. Astfel, modificarea legislatiei specifice va fi urmata de o serie de norme de aplicare, care vor schimba total regulile de pe piata.


Modelul vienez, aplicabil pentru Aeroportul Otopeni

Modelul privatizarii Aeroportului din Viena ar putea fi utilizat in ceea ce priveste Aeroportul International “Henri Coanda” de la Otopeni. Aceasta a fost una dintre concluziile seminarului organizat de casa vieneza de avocatura Schonherr, luni seara, la Bucuresti, sub egida Public Private Circle (PPC). “Pisica privata prinde mai multi soareci”, a declarat plastic Herbert Kaufman, membru al managementului si purtator de cuvant al Viena International Airport. Acesta a precizat faptul ca nu este recomandabila nici o privatizare integrala, dar nici un control al statului asupra principalei porti aeriene a Romaniei. Astfel, ar trebui gasita o solutie mixta intre public si privat, pe modelul vienez, luandu-se in calcul inclusiv participarea salariatilor la transferul de proprietate. Trebuie mentionat faptul ca, in urma privatizarii Aeroportului din Viena, salariatii au intrat in posesia a 10% din actiuni. “Credem ca experienta vieneza poate fi utila pentru Romania, chiar daca noi nu ne propunem sa gasim adevarul absolut in nici o problema pusa in discutie”, ne-a declarat politologul Alex. Todericiu, moderatorul dezbaterii.

A. Barbulescu

Cele mai citite

Partidul conservator din Croația a câștigat alegerile parlamentare

Conservatorii, aflați la putere în Croaţia, au ieşit pe primul loc în alegerile legislative, conform estimărilor iniţiale, dar cu mai puţine mandate decât în...

Un cutremur cu magnitudinea inițială de 6,4 grade pe Richter a lovit sudul Japoniei

Un cutremur cu magnitudinea preliminară de 6,4 grade a lovit miercuri seara sudul Japoniei, a anunțat Agenția Meteorologică Japoneză, citată de Reuters, conform stiripesurse.ro. Epicentrul...

Belgia și Cehia vor ca UE să dea noi sancțiuni împotriva influenței Rusiei în viitoarele alegeri europene

Belgia şi Cehia cer ca Uniunea Europeană să adopte noi sancţiuni pentru a contracara influenţa Rusiei în viitoarele alegeri europene, după ce mai multe...
Ultima oră
Pe aceeași temă