Rambursari ilegale de TVA
Aproape 2,2 milioane de euro (adica 8,25 milioane de lei noi) reprezinta volumul pagubelor provocate statului de un grup de firme din domeniul productiei si distributiei de alcool si bauturi din Bistrita Nasaud. Potrivit rezultatelor investigatiei derulate de Garda Financiara, intregul mecanism prin care a fost pagubit statul a fost construit in jurul societatii Prisma Prod. Garda a precizat ca schema de fraudare a bugetului de stat consta in esenta in inregistrarea de catre SC Prisma Prod a unor achizitii fictive de servicii sau marfuri, in principal con-structii sau materiale de constructie. Contravaloarea acestor servicii a fost achitata furnizorilor, potrivit inregistrarilor contabile, preponderent prin plati in numerar, banii avand ca sursa “imprumuturile” acordate de administratorul Prisma Prod propriei societati. “In baza acestor achizitii fictive reprezentantul Prisma Prod a solicitat si a obtinut de la organele fiscale rambursari de TVA sau compensari de TVA cu accizele datorate pentru productia de alcool”, a fost concluzia comisarilor.
Trei expozitii
In perioada 2-6 noiembrie 2005 Romexpo organizeaza trei manifestari expozitionale: Indagra, Expo-Drink si All Pack. Prima expozitie – Indagra 2005 – va reuni 500 de firme din 25 de tari ce vor prezenta cele mai noi si performante oferte din sectorul agriculturii, industriei alimentare si zootehniei, pe o suprafata totala de expunere de 26.000 mp. Ea este structurata pe saloane tematice, cum ar fi: salonul de industrie alimentara, salonul de agricultura, salonul de produse ecologice, salonul de crestere a animalelor, salon international in domeniul cresterii pasarilor, salonul international in domeniul cresterii porcinelor. In aceeasi perioada se desfasoara manifestarea expozitionala Expo-Drink – locul de intalnire al celor mai reprezentative societati din domeniul bauturilor. In acest an si-au anuntat participarea firme din noua tari. In acest an si-au anuntat participarea firme din noua tari: Franta, Germania, Italia, Marea Britanie, Moldova, Portugalia, Romania, Spania, Turcia. In fine, pentru ca ambalajul vinde marfa, Romexpo a apreciat ca poate veni in sprijinul producatorilor si comerciantilor cu o oferta de utilaje si tehnologii care sa contribuie la cresterea calitatii ambalajelor si sa conduca in final la realizarea unui comert civilizat. Asa a aparut in peisajul expozitional manifestarea ALL PACK, ajunsa la cea de-a sasea editie.