16.8 C
București
joi, 25 aprilie 2024
AcasăInvestigații România LiberăAutoritatile nu au putut obtine suficiente autorizatii pentru Italia

Autoritatile nu au putut obtine suficiente autorizatii pentru Italia

Autoritatile romane nu au fost in masura sa rezolve nici in acest an problemele transportatorilor internationali de marfa pe relatia cu Italia. Numarul mic de autorizatii (CEMT) alocate si mentinerea restrictiilor pentru transportatorii romani cu autovehicule de pana la 7,5 tone sunt in continuare reclamate de cei care au sperat ca, incepand cu acest an, situatia sa fie reglementata, iar pierderile de milioane de euro pe care le inregistreaza de cativa ani sa fie stopate.

Numarul autorizatiilor, stabilit in comisii bilaterale mixte

Acestia se vad pusi iarasi in situatia de a se milogi pe langa cei care ii reprezinta sa intervina in regim de urgenta pe langa autoritatile de resort ale Guvernului italian pentru anularea restrictiilor mentinute de Italia si sa renegocieze numarul de autorizatii protocolate si – implicit – suplimentarea acestora, corespunzator cererilor de transport pentru autovehiculele de transport marfa de peste 7,5 tone. In plus, mai solicita si aplicarea de catre Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei (IGCTI) a transparentei totale in modul de distribuire electronica a autorizatiilor de transport catre solicitanti.
Trebuie precizat de la inceput ca numarul autorizatiilor auto pentru transportatorii internationali de marfa este stabilit in cadrul unor comisii mixte bilaterale formate din reprezentantii Ministerului Constructiilor, Transporturilor si Turismului (MTCT) din Romania si reprezentantii ministerelor de resort din alte tari. Aceste comisii stabilesc contingentele bilaterale, adica numarul autorizatiilor pentru anul in curs. Acestea sunt alocate electronic si distribuite transportatorilor prin sistemul www.autorizatiiauto.ro, care este administrat de IGCTI, institutie care insa nu face parte din nici una din aceste comisii, deoarece nu are atributii in ceea ce priveste politica transporturilor.

Italia mentine obligativitatea CEMT

Pentru anul 2006, pe relatia cu Italia, Comisia Mixta Rutiera a stabilit un numar de 33.500 de autorizatii. Parcul auto licentiat pentru transportul international de marfa, reprezentand numarul camioanelor cu masa mai mare de 7,5 tone, pe care IGCTI il primeste de la Autoritatea Romana Rutiera (ARR) este in prezent de 11.536 de autovehicule.

Cate una pe semestru

Datorita relatiilor comerciale dintre Romania si Italia, cererea pentru Italia este foarte mare, atat ca tara de tranzit, cat si ca destinatie. Fiecare autorizatie permite o singura intrare in Italia.
Insa, asa cum spuneam la inceput, desi in restul Europei circula liber, transportatorii care detin autoutilitare cu masa maxima autorizata mai mica de 7,5 tone au nevoie de autorizatii pentru relatia cu aceasta tara. Pentru ca autorizatiile sa fie distribuite pe tot parcursul anului, din numarul total de autorizatii (33.500) se aloca contingente lunare.
In aceste conditii, MTCT a decis sa acorde pentru aceste autovehicule care transporta marfa pe teritoriul Italiei cate o autorizatie de Italia pe semestru, si numai in anumite conditii. Este vorba de faptul ca autorizatia nu se acorda pentru tranzitarea Italiei si sunt acceptate numai autovehiculele care indeplinesc conditia A sau AE3 (EURO 2 sigur, EURO 3 sigur).
Mai mult de atat, autoritatile romane nu au putut obtine autorizatii pentru propriii transportatori nici in acest an.

Cele mai citite

Preţurile la electricitate şi gaze în UE au scăzut în 2023, după explozia din 2022 (Eurostat)

Facturile la electricitate şi gaze ale consumatorilor europeni au scăzut în a doua jumătate a anului trecut, după creşterea care a început după războiul...

Revolut anticipează o creștere cu 40% a numărului angajaților, în 2024, și ajunge la 10.000 de salariați

Revolut, fintech-ul britanic cu peste 40 de milioane de clienți retail la nivel global, a ajuns la 10.000 de angajați în toată lumea, iar...

NATO a exersat trimiterea rapidă a trupelor în România

Conducerea NATO a verificat capacitatea de a-și trimite rapid trupele în România, prin Slovenia și Ungaria, în cadrul unui exercițiu care s-a numit Eagle...
Ultima oră
Pe aceeași temă