Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

5 euro la 100 km

Ministerul Transporturilor ar putea introduce o taxa de 5 euro la fiecare suta de kilometri pe autostrazile care vor fi date in folosinta de acum inainte, a declarat ministrul Transporturilor, Radu Berceanu. "Nu sunt foarte convins ca ...

Share

Ada Stefan 0 comentarii

25.01.2007 - 00:00
Ministerul Transporturilor ar putea introduce o taxa de 5 euro la fiecare suta de kilometri pe autostrazile care vor fi date in folosinta de acum inainte, a declarat ministrul Transporturilor, Radu Berceanu.
"Nu sunt foarte convins ca o sa punem o taxa de autostrada. S-ar putea sa facem la un moment dat o propunere de genul acesta. Taxa ar putea fi de 5 euro pentru 100 de kilometri, dar nu pentru autostrazile vechi, ci pentru cele noi, pe care le vom face de acum inainte", a spus Berceanu la un post de televiziune.

Compensatie la consumul scazut

El a aratat ca, in cazul in care vor fi introduse taxe de autostrada, va fi schimbat sistemul de taxare pentru utilizarea drumurilor nationale. "Daca o sa fie taxe pe autostrada, o sa fie alt sistem pe drumurile nationale. Nu o sa mai fie rovinieta alaturi de taxa de autostrada", a adaugat Berceanu.
Circulatia pe autostrazi va economisi carburant si va reduce timpul pana la destinatie, compensand astfel taxa de tranzit. "Pe autostrada consumi cu 1,5 euro mai putin combustibil la 100 de kilometri, ca sa nu mai vorbim de uzura masinii, si ajungi ajungi cu jumatate de ora mai devreme la destinatie", a afirmat Berceanu.

Modelul european

In Europa, taxare pe autostrazi, in functie de tonajul, lungimea si inaltimea autovehicului, exista in foarte multe tari, cum ar fi Franta, Spania, Italia, Portugalia, Austria, Croatia, Danemarca, Norvegia, Serbia, Slovenia, Ungaria. In tarile din nordul continentului, statul a hotarat sa sustina cons-tructia si administrarea din impozitele tuturor cetatenilor, fie ca folosesc, fie ca nu folosesc aceste rute de transport. In Belgia si Olanda tarifare exista numai pentru intrarea in doua tuneluri, cate unul in fiecare dintre aceste doua tari. Pe de alta parte, nici in tarile europene in care exista taxare accesul nu se plateste pe toate autostrazile, astfel de exceptii fiind in zonele in care autoritatile locale au hotarat preluarea cheltuielilor in bugetul propriu sau unde statul urmareste o dezvoltare economica rapida. In general, tarifele includ costurile autostrazii, intretinerea si taxele si impozitele datorate statului de catre concesionar.
In medie, in Franta, masinile usoare platesc aproximativ 6,7 euro/100 de kilometri, iar cele de mare tonaj - 18 euro/100 de kilometri, cu TVA inclusa.  
In ceea ce priveste nivelul tarifelor, statul este cel care le stabileste, la propunerea concesionarului. Singura exceptie este in Marea Britanie, unde compania care are in administrare autostrazile, M6 Toll, este cea care hotaraste politica tarifara in domeniu. Un caz aparte este si in Austria, unde o singura companie, Asfinag, are dreptul de a incasa tarifele  pentru utilizarea infrastructurii autorutiere. Asfinag nu este un concesionar in sensul obisnuit al cuvantului, ci o societate creata printr-o lege federala. In privinta tarifelor, multe tari europene au introdus niveluri diferite si in functie de trafic. Acelasi lucru se intalneste de pilda in Statele Unite, unde exista din 2002, pe "91 Express Lanes" (o sosea de 10 mile din cadrul retelei californiene de autostrazi), un panotaj automatizat care anunta tariful, intre 1 si 5 dolari, in functie de numarul de autovehicule aflate in tranzit.

Citește totul despre:

Comentarii

loading...