Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

EXCLUSIV. Decizie a instanței: Singurul autobuz românesc reintră în cursa pentru Sibiu

Descalificată din cursa pentru furnizarea a 10 autobuze pentru Tursib, regia de transport din Sibiu, compania românească BMC Truck&Bus (Ciorogârla, lângă București), singurul producător local, este readusă în licitație de către instanță.

Share

Denisa Marin 0 comentarii

Actualizat: 16.07.2018 - 15:56

Judecătorii Curții de Apel Alba Iulia au casat hotărârea Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor prin care caracteristicile tehnice ale autobuzului Euro Bus Diamond erau declarate neconforme cerințelor din caietul de sarcini.

“Admite în parte plângerea formulată de petenta B T B SA cu în contradictoriu cu MUNICIPIUL SIBIU cu sediul în Sibiu, str. Samuel Brukenthal, nr. 2, jud. Sibiu împotriva Deciziei nr. 1500/C9/1359,1833 pronunțată la data de 07.06.2018 de Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor. Modifică, în parte, decizia atacată numai cu privire la contestația nr. 122/20.04.2018 formulată de petentă în sensul că: Anulează, în parte, procesul verbal de evaluare a ofertelor din 27.03.2018 în ce priveşte declararea ca inadmisibilă a ofertei petentei.Obligă autoritatea contractantă MUNICIPIUL SIBIU la reevaluarea ofertei petentei şi la continuarea procedurii potrivit dispozițiilor prezentei decizii. Definitivă”. 

Prin urmare, Tursib trebuie să reanalizeze oferta celor de la BMC, ceea ce deschide calea către un posibil rezultat poitiv. Potrivit unor surse din piață, oferta financiară a firmei din Ciorogârla este sensibil mai bună decât a unicului competitor – turcii de la Anadolu Isuzu, ceea ce în condițiile unui tehnic aproape egal, i-ar face câștigători.

În momentul de față, municipalitatea sibiană nu a anunțat un câștigător al licitației de 11,5 milioane de lei pentru autobuze Euro 6, în ciuda faptului că doar Anadolu mai este participant. Probabil au dorit să vadă decizia Curții. Acum, odată ce s-a dispus anularea oricărui act prin care oferta BMC a fost declarată inacceptabilă, Sibiul are la dispoziție două alegeri. Continuă licitația și începe compararea ofertelor sau anulează cu totul procedura.

Departajarea ofertelor va fi realizată în funcție de patru criterii, după cum se arată în caietul de sarcini. Prețul este cel mai important - contează în proporție de 70%, consumul de combustibil – 15%, iar perioada de garanție – 10%. Al patrulea criteriu este costul cu poluanții, care contează în proporție de 5%. Algoritmul de calcul al costurilor cu poluanții include nu mai puțin de 29 de variabile, de la consumul de carburant, emisiile totale de CO2, emisiile de CO2 pe pasager și distanța duratei de exploatare.

 

Descalificați la București și Cluj – Napoca

Recent, BMC a câștigat o licitație de 10 milioane de euro pentru livrarea a 50 de autobuze la Ploiești, unde s-a luptat tot cu Anadolu Isuzu. Turcii au contestat rezultatul la CNSC, dar nu au avut succes de cauză. Contractul va fi semnat în perioada următoare. Anterior însă Euro Bus Diamond a pierdut două licitații mari, la București (400 de unități – 100 milioane euro) și la Cluj – Napoca(14 milioane de euro pentru 60 de unități), în favoarea turcilor de la Otokar și nemților de la Mercedes. Fabrica din Ciorogârla mai are un succes la activ, unul mic, la Iași, unde a câștigat, în 2014, o licitație de dimensiuni reduse, livrând 8 unități din Euro Bus Diamond. De asemenea, a mai câștigat, în noiembrie 2017, o licitație în Moldova, la Chișinău, pentru 13 unități Euro 5, de această dată cu o valoare cumulată de 1,9 milioane de euro.

A fost însă contestată, la CNSC-ul local, de un alt participant și nici până acum nu s-a emis o decizie în această speță.

 

„Un Mercedes mai bun decât Mercedes“

Fabrica Euro Bus are o capacitate de 450 de unităţi pe an. Modelul de autobuz Diamond City Bus Euro 6 are motor Mercedes. Reprezentanţii companiei spun că autobuzul românesc este „un Mercedes mai bun decât un Mercedes“. Şi mai ieftin, având în vedere că preţul, în funcţie de dotări, numărul de unităţi dorite, perioada de garanţie, este între 150.000 şi 190.000 de euro, în timp ce un autobuz al concernului german porneşte de la 200.000 de euro. Ba chiar, la testele realizate de nemţi, City Bus ar fi obţinut un punctaj superior autobuzelor din gama similară Mercedes.
Euro Bus a mai vândut acest model unor primării din orașe mici din ţară, Caransebeş şi Târgu Jiu, dar și unei firme de transport preorășenesc în Constanța. Este vorba de un număr relativ mic de unităţi, 27.

Comentarii

loading...