6.7 C
București
sâmbătă, 20 aprilie 2024
AcasăEconomieEconomie internaționalCalea ferată este cea mai rapidă cale de decarbonizare pentru sectorul transporturilor

Calea ferată este cea mai rapidă cale de decarbonizare pentru sectorul transporturilor

Președintele Consiliului de Administrație și CEO al companiei Alstom, Henri Poupart-Lafarge, a explicat, în contextul Summit-ului internațional de mobilitate de la Barcelona, că transportul feroviar oferă “cea mai rapidă cale de decarbonizare pentru sectorul transporturilor”. Alstom este compania implicată în construirea rețelei de metrou din Cluj-Napoca și în mentenanța flotei de metrou din București.

Compania Alstom, cu sediul central în Franța, este lider mondial în mobilitate sustenabilă și inteligentă. Compania și-a prezentat soluțiile inovatoare de mobilitate urbană în cadrul evenimentului UITP Global Transport Summit 2023, care s-a desfășurat în perioada 4 – 7 iunie la Barcelona. Tema congresului din iunie 2023 a fost „Lumina strălucitoare a orașului”.

La congresul “UITP Global Public Transport Summit 2023”, Alstom a prezentat noul vagon de metrou Metropolis precum și inovațiile digitale care vor îmbunătăți călătoriile zilnice în oraș. Vagonul Metropolis va fi folosit de operatorul local Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).

„Industria noastră se află în centrul transformării orașelor noastre”, a declarat Henri Poupart-Lafarge, președinte al Consiliului de Administrație și CEO al Alstom. „Calea ferată oferă cea mai rapidă cale de decarbonizare pentru sectorul transporturilor. Astăzi, când pasagerii aleg să călătorească cu trenul, metroul sau tramvaiul, emit de 30 de ori mai puține gaze cu efect de seră față de aceeași călătorie cu mașina și de 20 de ori mai puțin decât cu avionul. Este responsabilitatea noastră colectivă să facem calea ferată alegerea mai atractivă pentru călători”, a subliniat președintele Alstom.

Printre inovațiile Alstom de îmbunătățire a mobilității urbane se numără designul ecologic, gradul înalt de reciclabilitate, iluminarea sută la sută cu LED, sistemul de informații inteligent și accesibilitatea îmbunătățită. De asemenea, noile vagoane de metrou pot fi echipate cu un sistem inteligent de tratare a aerului, eficient inclusiv împotriva virușilor. La congresul de la Barcelona, vizitatorii au putut testa și un simulator conceput pentru formarea mecanicilor din rețeaua de metrou.

Experți în serviciul mobilității

Pe parcursul Summit-ului, experții Alstom au prezentat subiectele cheie ale mobilității urbane de mâine. De exemplu, cele legate de semnalizare, mentenanță și securitate cibernetică. Henri Poupart-Lafarge, președintele și CEO al Alstom, a vorbit despre conectarea marilor orașe cu regiunile din jurul lor, prin implementarea căilor ferate regionale și suburbane. Prezentarea acestor noi soluții la Barcelona este legată și de faptul că Alstom are în Spania o lungă tradiție industrială și tehnologică. Aici lucrează peste 3000 de angajați, în patru centre industriale, patru site-uri tehnologice și circa 20 de ateliere de mentenanță. Chiar lângă Barcelona se află uzina Alstom de la Santa Perpètua de Mogoda, care produce toate tipurile de material rulant. Alstom are o fabrică de sisteme de propulsie în provincia Țara Bascilor, iar în Madrid deține centre de inovare tehnologică pentru dezvoltarea de programe și proiecte în domeniile siguranței feroviare, semnalizării, mentenanței și mobilității digitale. La Barcelona, pe linia de metrou care merge la aeroport, este pus în funcțiune sistemul de automatizare de nivel 4, cel mai avansat din lume, care permite circulația trenurilor de metrou fără conducător uman.

Un sistem automat de circulație a trenurilor va fi aplicat, în premieră în România, la rețeaua de metrou din Cluj-Napoca. Pentru acest proiect, Alstom a semnat acum două săptămâni un contract cu Primăria Cluj-Napoca. Pentru linia 1 de metrou din Cluj, Alstom face parte dintr-un consorţiu cu companiile de construcţii Gulermak şi Arcada.

Valoarea totală a proiectului din Cluj depășește 1,8 miliarde de euro, din care componenta atribuită Alstom reprezintă circa 400 de milioane de euro. Compania Alstom are drept responsabilități integrarea sistemului, soluțiile de semnalizări, telecomunicații și electroalimentare, construirea căii de rulare, instalarea panourilor de siguranță pe peroane, centrul de control și siguranță a traficului, precum și implementarea în întregul sistem a unei soluții de securitate cibernetică. La Cluj, Alstom va implementa o soluție de control al trenurilor care să susțină cel mai înalt grad de automatizare, gradul 4 (GoA4), pentru prima dată în România.

“Sunt extrem de mândru că Alstom va lua parte la construcția metroului din Cluj-Napoca. Este un alt proiect de referință pentru prezența pe termen lung a Alstom în România. Metroul din Cluj-Napoca este unul dintre cele mai mari proiecte la cheie din Europa, acoperind un portofoliu solid de soluții de semnalizare și de infrastructură, care demonstrează poziția de lider a Alstom în domeniul mobilității urbane sustenabile. Acesta este un proiect de infrastructură foarte ambițios și inovator pentru România, fiind prima linie de metrou automatizată, iar palmaresul nostru internațional ne oferă competența necesară pentru un astfel de proiect de pionierat”, declara Gian Luca Erbacci, președintele Alstom pentru Europa.

Linia 1 a metroului din Cluj va fi finalizată în opt ani, va avea o lungime de 21 de kilometri și 19 stații.

Urmărește România Liberă pe  TwitterFacebook și Google News!

Mihai Diac
Mihai Diac
Mihai Diac are o experiență ca jurnalist de peste 20 de ani, atât în presa scrisă cât și online. A început să lucreze în presă la ziarul Azi, în anul 1993, în perioada în care era încă student. Ulterior a lucrat la Adevărul, Gândul și Green Report. La “România liberă”, Mihai Diac lucrează din anul 2015. În paralel cu activitatea jurnalistică, Mihai Diac și-a completat și pregătirea de specialitate. El a absolvit, printre altele, Colegiul Național de Apărare și cursul de pregătire a jurnaliștilor pentru zone de război. Printre acțiunile sale de documentare jurnalistică s-au aflat cele de la bordul portavionului american Truman și al fregatei românești Regina Maria, precum și cele din Afganistan, Irak, Transnistria și Georgia.
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă