0.6 C
București
sâmbătă, 4 decembrie 2021
AcasăEconomieEconomie internăProcent scăzut al antreprenorilor care au o strategie financiară actualizată

Procent scăzut al antreprenorilor care au o strategie financiară actualizată

Pandemia face ca tot mai puțini antreprenori să țină pasul cu noile schimbări. Astfel, potrivit unui studiu doar 11.44% dintre antreprenorii din agribusiness, transporturi şi online folosesc bugetarea bazată pe scenarii multiple.

Analiza prezintă evoluţia financiară a 3 industrii privind bugetul antreprenorilor şi are la bază studiul „Raportarea Financiară la Antreprenori”, ediţia a-II-a, 2021, fiind elaborat pe un eșantion de 230 de respondenți, companii antreprenoriale din România, care înregistrează o cifră de afaceri între 100 000 de euro și 10 milioane de euro din oraşe precum Bucureşti, Cluj, Giurgiu, Ploieşti, Suceava, Arad, Sibiu. 

„În contextul actual de criză globală, având printre axe, penuria de materii prime, volatilitatea preţurilor, dublat de raportarea la valuta națională și dobânzi, observ o creştere a nevoii legată de servicii de asistenţă buget şi realizare buget pentru anul 2022″, declară Ioana Arsenie, Fondator Trusted Advisor Strategy & Finance și strateg financiar. 

Legat de contexul economic actual, caracterizat de o volatilitate accentuată printr-o creştere de preţuri, aproximativ 22.69% dintre antreprenorii intervievaţi din cele 3 industrii, corelează preţurile cu bugetul companiei.

Principalele utilizări concrete ale bugetului pentru antreprenorii români rămân obţinerea de finanţare bancară sau atragerea fondurilor europene şi nu dezvoltarea afacerii pe baza unui plan pe termen mediu/lung.

Antreprenorii din agribusiness se raportează la cifre, cu accent pe preţul de achiziţie al inputurilor (îngrăşăminte şi pesticide) şi a securizării expunerii valutare la încasări din export.

În transporturi, vorbim în mod ferm despre reajustarea preţurilor din contractele comerciale şi bugetarea corelată cu strategia de preţuri.

În online, contextul de Black Friday aduce anul acesta o sporire a vigilenţei în ceea ce priveşte definirea campaniilor din punct de vedere marjă.

Cristina Corpaci
În presă din 2004. Am trecut pe rând de la reporter TVR, la presa online: Rol.ro, Realitatea.net, mediafax.ro. Aleph TV, B1 TV și din iulie 2021 m-am alăturat echipei România Liberă, unde sunt editor și editorialist economic.
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă