11.3 C
București
miercuri, 20 octombrie 2021

Experiențele clienților City Insurance. Ce soarta au cei care așteaptă despăgubiri

City Insurance care a pus 3 milioane de clienți în dificultate este unul dintre cele mai discutate subiecte ale momentului. Ce se va întâmpla cu clienții? De fapt, adevărații clienți sunt victimele șoferilor care au încheiat polițele la acest gigant și care așteaptă despăgubirile.

RCA-urile nu sunt valabile pentru șoferii care contractează un asigurator anume, iar asta este cea mai mare problemă pentru că de regulă se merge pe achiziționarea celei mai ieftine polițe. Să nu vă imaginați că nu toți fac la fel, mai ales că nu cumpără pentru ei și astfel s-a ajuns în situația în care City Insurance și Euroins să dețină 75%, pentru că sunt ieftini.

Cu câteva zile înainte ca ASF să anunțe oficial, falimentul City Insurence, gigantul a rezolvat mai multe cazuri restante. Potrivit surselor noastre, au fost date sute de emailuri de soluționări și plăți către clienți, totul pentru a le arăta celor de la ASF că nu vor să pună lacătul pe ușă. În zadar, pe 17 septembrie, City Insurance era bun de faliment. Multe dintre cazuri aveau jumătate de an sau mai bine, erau și de anul trecut. Câteva exemple de clienți: Laur: ,,City Insurance a dat acceptul de plată, 26.474 lei. Caz inchis.”, a povestit clientul avea dosarul deschis din 4 iulie și se plângea că inițial i se oferise doar suma 3.900 de lei, iar ulterior și-a primit toți banii. Un alt exemplu, Gabi: ,,Azi (15.09.21) am primit banii de la City pentru o daună totală de 4.100 ron. Accidentul a fost la jumătea lunii mai. Deci aveți răbdare și vă veți primi bani. Și Ștefan, client City a spus că: Ieri (17.09.21) am primit banii eu de la City Insurance așteptând din 9 aprilie.

Și totuși în piață, sunt și alți asiguratori care își ignoră clienții. Euroins, de exemplu, este preferat că este cel mai ieftin, dar despăgubește greu. Mulți au ajuns în instanță și așteaptă și câte 2-3 ani să-și vadă banii. Alexandru V. care a avut un accident în luna mai a fost plimbat pe drumuri inutil pentru că politica compniei era ca livrarea să fie făcută în anumite condiții și de preferat Poșta Română, doar că bărbatul a cam obosit de la atâtea drumuri inutile. Probleme sunt și cu Grawe. Un client a povestit că a aflat că în loc de 35.000 de lei cât îi facturase la service, asiguratorul îi oferea suma modică de 3.200 de lei. În cele din urmă, bărbatul a ales să se descurce pe cont propriu și spune instanța de judecată este singura lui salvare.

Fondul de garantare a Asiguraților (FGA) a anunțat ieri că poate primi cereri de deschidere a dosarelor de daună din partea posibililor creditori ai City Insurance, în timp ce cererile de plată se vor putea depune doar după ce se publică în Monitorul Oficial decizia retragerii autorizației de funcționare a acestui asigurător. Din cauza pandemiei, cererile se vor putea depune doar online ori prin poștă. Asigurații la City Insurance au și opțiunea să denunțe aceste polițe, să renunțe la ele, să primească restul de bani pentru perioada rămasă și să-și facă asigurare la o altă companie.

Ce este de învățat din tot acest scandal al asigurărilor auto este că legislația este prost făcută în primul rând, iar sancțiunile date de Autoritatea de supraveghere financiară, chiar și în amenzi de milioane de euro nu au speriat niciun asigurator care în continuare își permite să joace după reguli proprii. Cum să explicăm faptul că Euroins care are un istoric negativ ar putea prelua o mare parte din clienți și acest gigant va avea într-un viitor soarta City Insurance. Am cerut și noi detalii de la Euroins referitor la tarifele majorate în ultimul timp și dacă poate prelua o mare parte din clienți și momentan nu am primit niciun răspuns. Dacă legea îi va obliga atât pe asiguratori și polița RCA va vândută la prețul indicat de ASF, cu siguranță că piața asigurărilor auto va fi echilibrată.

Cristina Corpaci
În presă din 2004. Am trecut pe rând de la reporter TVR, la presa online: Rol.ro, Realitatea.net, mediafax.ro. Aleph TV, B1 TV și din iulie 2021 m-am alăturat echipei România Liberă, unde sunt editor și editorialist economic.
Ultima oră
Pe aceeași temă