24.9 C
București
marți, 5 iulie 2022
AcasăEconomieEconomie internăBlack Friday, cu multe reduceri, dar și cu multe amăgiri

Black Friday, cu multe reduceri, dar și cu multe amăgiri

Fenomenul Black Friday sau nebunia reducerilor este unul dintre cele mai așteptate evenimente de la noi. Mai mult, 9 din 10 români cunosc această semnificație, iar jumătate vor cumpăra cel puțin 1 produs, arată un studiu Kantar România.

O vorbă veche spunea că: ,,nu tot ce zboară se mănâncă”, astfel că nu tot ce vedem la reducere este și pe bune. Protecția consumatorilor (ANPC) a lansat deja mai multe sfaturi pentru clienți de ,,Black Friday” sau ,,Vinerea neagră”, ca să nu cadă în capcane. ,,Recomandăm verificarea preţurilor prin consultarea site-urilor care afişează prețuri comparative pentru același produs. 

Avertismentul ANPC

În cazul în care drepturile v-au fost încălcate, vă recomandăm să semnalaţi orice abatere şi vă asigurăm că ANPC va lua act, va verifica și va lua toate măsurile legale. 

Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora: soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor.”, spun cei de la ANPC. Mai mult, cei de la Protecția consumatorilor au readus în atenție alte probleme din anii anteriori, cum ar: ,,afişarea unui anunţ promoţional pe site-ul magazinului online „-50%” la toate produsele, dar în realitate, această reducere nu se aplica tuturor produselor aflate la comercializare.

În catalogul promoţional de pe site-ul magazinului online era prezentat un produs electrocasnic cu un procent de reducere de „-200%”, când, în fapt, reducerea aplicată era de doar -16%.”, a mai precizat ANPC.

Chiar dacă ne aflăm în plină pandemie, anul acesta românii și-au declarat intenția de a sărbători Black Friday. Potrivit studiului Kantar Media, peste 50% dintre românii cu vârste cuprinse între 18 și 65 de ani intenționează să cumpere cel puțin un produs de Black Friday. În ceea ce privește bugetul, în medie, cei care vor să cumpere intenționează să aloce peste 2.200 de lei. Topul celor mai de interes categorii pentru Black Friday 2021: electrocasnice mici, haine, televizoare, telefoane mobile, frigidere, laptopuri și cosmetice.

Multe dintre marile magazine online sunt pregătite pentru a face față avalanșei de clienți, dar peste 70 la sută dintre magazinele online nu au dotarea necesară, arată ă analiză MxHost, care preconizează că traficul va fi și de 10 ori mai mare decât în mod obișnuit.  

În mod tradițional, Black Friday se sărbătorește în ultima zi de vineri a lunii noiembrie, însă multe magazine au furat deja startul, iar altele au decis ca pe 12 noiembrie să fie organizată ziua reducerilor. De exemplu, unul dintre cele marile magazine online de fashion a lansat ieri Black Friday, iar în jurul prânzului erau lansate aproape 100.000 de comenzi, ceea ce totalizează sute de mii de produse în doar câteva ore.

Reduceri în toate domeniile

Cam în toate domeniile vom vedea un fel de black Friday, inclusiv la librării online, florării, magazine de cadouri, magazine de specialitate și să nu mai vorbim despre giganți care s-au pregătit intens cu milioane de produse la reducere, vorbim despre emag, evomag, cel.ro și multe alte magazine online de acest tip care vând inclusiv autoturisme la reducere. Reprezentanții unuia dintre magazinele online au declarat că au făcut investiții mari în infrastructură, depozite ce însumează 250.000 m2, de patru ori cât Casa Poporului.

,,Am investit masiv într-un nou depozit, în tehnologie și în rețeaua easybox pentru a le da oamenilor ocazia să se bucure de o experiență bună în ecommerce,” a declarat Tudor Manea, CEO eMAG.

Cât despre vânzări, reprezentanții magazinelor și-au făcut stocuri pentru că estimează o creștere semnificativă față de anul trecut, chiar dacă prețurile au mai crescut, o creștere de 15 % față de 2020.

,,Estimarea de creștere a vânzărilor pentru perioada de Black Friday 2021, față de aceeași perioadă a anului trecut este de 15%.”, a declarat Mihai Pătrașcu, CEO EvoMAG.

Cristina Corpaci
Cristina Corpaci
În presă din 2004. Am trecut pe rând de la reporter TVR, la presa online: Rol.ro, Realitatea.net, mediafax.ro. Aleph TV, B1 TV și din iulie 2021 m-am alăturat echipei România Liberă, unde sunt editor și editorialist economic.
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă