Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Disponibilitatea şoferilor a crescut pentru că s-a restrâns piaţa

România a fost multă vreme o pepinieră care a trimis pe bandă rulantă şoferi în vest, în timp ce companiile locale au asteaptat legi care să permită să importe şi să şcolească forţa de muncă din state mai defavorizate ale lumii.

Share

Florin Budescu 0 comentarii

26.03.2020 - 18:27

În această situaţie, vorbim nu doar de pierderile transportatorilor care au tras camioanele pe dreapta, ci şi de pierderi la bugetul de stat. Transporturile au fost, în 2018, al patrulea sector de activitate din punct de vedere al cifrei de afaceri, contribuind cu 3,07% la PIB-ul ţării şi cu 2,08% la profit.

Dacă în urmă cu ceva timp directorii companiilor de transport se plângeau că nimeni nu le bate la uşă în căutarea unui loc de muncă şi că au rămas doar şoferi în vârstă care nu vor să plece departe de casă sau şoferi fără experienţă care vor numai să testeze piaţă, lucrurile se pare că s-au schimbat.

Din informaţiile obţinute, criză de şoferi s-a mai diminuat, dar nu pentru că s-au întors şoferii, ci mai degrabă pentru că s-a redus capacitatea de transport.

Comerţul internaţional cu servicii de transport al României a fost anul trecut de 7,856 de miliarde de euro, din care transportul rutier de mărfuri a atins un nivel de 5,953 de miliarde de euro, ceea ce reprezintă cam 75% din totalul serviciilor de transport exportate, şi de aproape cinci ori mai mult decât importul de servicii de transport (1,227 de miliarde de euro), potrivit datelor Băncii Naţionale a României (BNR).

Comentarii