Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

De azi ajungem mai repede la Aeroportul Otopeni. Ce măsură a luat Ministerul Transporturilor

După ce, în urmă cu aproape două săptămâni, drumul din București la Aeroportul Otopeni a devenit mai scurt, de astăzi survine o nouă modificare venită în întâmpinarea pasagerilor curselor aviatice.

Adrian Bărbulescu 0 comentarii

Actualizat: 02.07.2018 - 10:54

După finalizarea, pe 20 iunie, a unei investiții începute în 2015 și care ar fi trebuit să aibă loc la finele anului trecut, trenurile circulă pe o rută mai scurtă cu 7 km și fac 30 de minute în loc de 43 de minute între Gara de Nord și halta PO Aeroport. De aici, călătorii sunt preluați cu microbuzele și duși la aerogară, transbordare care mai durează nici 10 minute.

Până azi însă marea problemă a conexiunii feroviare a Bucureștiului cu Aeroportul Otopeni era numărul mic de trenuri – doar trei perechi zilnic. De fapt, sunt șapte perechi de trenuri, însă doar trei au fost mutate de la 20 iunie pe ruta directă. Celelalte patru ajungeau și ele la PO Aeroport, însă durata călătoriei erae de 44 de minute, ceea ce făcea conexiunea neviabilă.

”De la 2 iulie, și aceste trenuri vor fi mutate pe ruta scurtă. Nu am făcut-o de acum, pentru că mai aveam posesori de abonamente pe relația București-Chitila”, declara la vremea respectivă pentru România liberă directorul de Marketing al CFR Călători, Adrian Vlaicu.

Mai multe garnituri spre Aeroportul Otopeni, dar tot puține

Ei bine, de astăzi toate trenurile circulă pe ruta directă, iar distanța este parcursă între 30 și 39 de minute (în această din urmă situație se află o singură garnitură). Însă numărul de trenuri este în continuare insuficient.

Adrian Vlaicu spune că se studiază posibilitatea introducerii și unor trenuri Interregio pe această rută, însă totul depinde de modul cum se va aproba pachetul de servicii feroviare. Este vorba de trenurile București-Galați care au fost deviate pe la Ploiești Sud în urmă cu trei ani, atunci când au început lucrările la podul de la Mogoșoaia. Acestea vor scoate un timp și mai bun – de 23 de minute – între Gara de Nord și halta PO Aeroport.

Asta în condițiile în care acum trenul de aroport mai face pe parcurs patru opriri intermediare – în haltele Carpați, Pajura, Depoul București Triaj și Mogoșoaia. Dacă în urmă cu nouă ani Henri Coandă Expres nu făcea nicio oprire până la PO Aeroport, acum este de fapt un tren de navetiști, care își continuă călătoria, în regim de Regio (fostul Personal) până la Slobozia.

Cât despre confortul din trenuri, Adrian Vlaicu a precizat că, pe măsură ce vor ieși din reparații mai multe automotoare Siemens Desiro (cunoscute și sub numele de Săgeata Albastră), ele vor înlocui garniturile clasice pe trenul de aeroport.

Trenul de aeroport este format acum dintr-o locomotivă Diesel electrică (LDE) și două vagoane, unul de clasa 1 și celălalt de clasa a doua, curățele, dar fără aer condiționat.

Comentarii

loading...