Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Dacia vinde bine modele ieftine, nu de nișă

Vânzările Dacia înregistrează o tendință accelerată de creștere, mai ales pe piețele auto externe, în special în Europa de Vest. Motivul principal este extinderea gamei de modele, reprezentanții constructorului auto spun însă că Dacia nu se va axa pe modele de nișă.

Iulian Budușan 0 comentarii

Actualizat: 25.12.2017 - 21:53

Dacia traversează o perioadă foarte bună marcată de o creștere accelerată a vânzărilor, într-un ritm mai alert decât media europeană.

În primele 11 luni ale anului, constructorul român a înmatriculat peste 422.000 de unități în Uniunea Europeană, cu 12.3% mai mult decât în primele 11 luni ale anului precedent, iar cota de piață a ajuns astfel la 3%, în creștere de la 2.8%. În plus, producătorul de la Mioveni a prezentat deja noua generație Dacia Duster, după ce anterior a dezvăluit Sandero facelift și Logan facelift.

În acest context, oficialii Grupului Renault anticipează că vânzările Dacia vor crește în continuare, atât datorită împrospătării gamei de modele, cât și a interesului manifestat de clienți pentru mașini mai accesibile.

"Segmentul low-cost va crește semnificativ în Europa. Puterea de cumpărare este în mare parte constantă, dar costurile de producție cresc. Mulți oameni se vor îndrepta spre mașini mai ieftine", afirmă Marc Suss, directorul programului Global Access din cadrul Renault, care include brandul Dacia.

Unul dintre trendurile industriei auto este extinderea gamei de modele prin lansarea unor vehicule foarte apropiate ca dimensiuni sau tehnologii sau atacarea unor nișe mai înguste. Totuși, Dacia nu va adopta o astfel de strategie. "Avem o gamă completă: Sandero, Logan, Logan MCV, Lodgy, Duster și Dokker. 6 modele. Nu vrem să adăugăm prea multe modele pentru că pierdem avantajul care ne permite să fim accesibili. Nu vom aborda nișe", adaugă Suss.

Nu în ultimul rând, oficialul Renault admite că dezvoltarea unui brand precum Dacia, destinat unor modele accesibile, se dovedește dificilă inclusiv pentru marii constructori auto. "Anticipam că vom avea o concurență mai agresivă în prezent, dar adevărul este că nu este ușor. Sigur, suntem mulțumiți cu această situație. Unele companii au o cultură de afaceri care nu le permite să aibă costurile pe care le avem noi", a încheiat Suss.

Comentarii

loading...