8.2 C
București
marți, 23 aprilie 2024
AcasăEconomieRetailer: Clientul român a devenit mult mai pretențios

Retailer: Clientul român a devenit mult mai pretențios

Noul consumator se concentrează mai mult pe nevoile lui, pe siguranţă, pe adaptarea la ultimele tendinţe în piaţă în materie de astfel de produse de îmbrăcăminte specifice, potrivit retailerului Maia Outdoor, specializat pe produsele şi echipamentele destinate sporturilor în aer liber, citat de News.ro.

”Ultimii ani au adus schimbări în comportamentul de cumpărare al clienţilor. Cea mai mare schimbare se referă la trecerea de la un focus pe produse şi volum la furnizarea de soluţii individuale care să ţină cont de stilul de viaţă al clienţilor. Mulţi ani, dezvoltarea şi marketingul tradiţional de produse pentru drumeţie, alpinism, ski sau ciclism s-a concentrat asupra oamenilor care doresc să se afle la vârful sportului lor, fie că vorbim de alpinişti, atleţi, ciclişti”, a declarat pentru News.ro coproprietarul retailerului Maia Outdoor, Dumitriţa Luncanu.

Ea a arătat că acest lucru a dus la îmbunătăţiri ale tehnologiilor utilizate, dar în final echipamentele outdoor au devenit atât de specializate încât nu sunt binevenite pentru cei care nu caută experienţe extreme.

Luncanu mai spune că se preconizează o creştere de 5% a acestei pieţe la nivel mondial, în timp ce piaţa internă ar putea creşte cu până la 30%, incluzând marii retaileri, dar şi magazinele online.

Provocarea retailerului este să ajungă la consumatorii mai tineri, mai cosmopoliţi, a căror idee despre o aventură în aer liber începe cu poveşti în jurul focului de tabără.

”Astfel, ţinând cont că tendinţa la nivel mondial este alegerea cumpărăturilor online versus celor tradiţionale, prevedem o sofisticare a alegerilor clienţilor români iubitori de sport şi utilizatori de echipamente sportive şi accesorii, fapt ce va determina o creştere substanţială a segmentului de vânzări online în piaţa din România pe acest segment”, adaugă reprezentantul retailerului.

Compania vrea să îşi consolideze poziţia pe zona magazinelor online pe segmentul outdoor, înainte de a se extinde şi în alte oraşe.

”Primul obiectiv este ca în anul 2018 să creştem vânzările şi cifra de afaceri cu cel puţin 30%. Piaţa pe segmentul comerţului electronic s-a dezvoltat foarte mult, pe fondul creşterii interesului românilor pentru produsele outdoor vândute pe internet. Vorbim despre o maturizare a pietei e-commerce, ca o consecinţă a schimbărilor semnificative intervenite în obiceiurile de consum care au, desigur, legătură cu evoluţia tehnologică din ultimii ani şi o creştere a calităţii serviciilor şi ofertelor”, a punctat Luncanu.

Compania estimează că piaţa produselor şi echipamentelor sportive a crescut constant şi va creşte substanţial şi în acest an, mai ales în contextul în care există clar o creştere a interesului pentru activităţi outdoor, a dorinţei românilor de a se deconecta complet de agitaţia urbană, de a evada în natură.

”Observăm foarte mult în zonele aglomerărilor urbane dorinţa din ce în ce mai mare a clienţilor de a alege experienţe veritabile în natură, de la simple plimbări în spaţii libere, până la vacanţe extreme cu experienţe extreme. De asemenea, a crescut foarte interesant numărul oamenilor care aleg să facă un sport repetitiv, nu doar încearcă o dată şi renunţă”, a conchis Luncanu.

Cele mai citite

Echipa de robotică RO2D2 a Colegiului Național „ Mihai Viteazu” din Ploiești a luat titlul de vicecampioană mondială la Campionatul Mondial de Robotică de...

Echipa de robotică RO2D2 a Colegiului Național „ Mihai Viteazu” din Ploiești s-a încununat de succes, prin obținerea titlului de vicecampioni mondiali din cadrul...

Serviciile germane de informații suspectează Rusia de finanțarea partidelor regionale de extremă dreapta

Agenția germană de informații interne a cerut luni autorităților de la Berlin să îi acorde mai multe puteri pentru a putea monitoriza fluxurile financiare,...

ONG-urile nu au tratament preferențial, trebuie să raporteze ce fac cu banii ca și societățile comerciale

Organizațiile neguvernamentale (ONG) nu beneficiază de un tratament preferențial ci, dimpotrivă, trebuie să raporteze ce fac cu banii, așa cum sunt obligate și societățile...
Ultima oră
Pe aceeași temă