Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Cum ar fi să-ți iei mașină la abonament, ca la telefonia mobilă?

Dacă până acum nu aveai decât opțiunile clasice la îndemână, leasing sau bani gheață, iată că mai nou vom avea posibilitatea să ne cumpărăm automobil la abonament, exact ca la telefonia mobilă. Constructorul auto Sudez Volvo este cel care sparge gheața în acest domeniu.

Rl online 0 comentarii

Actualizat: 27.12.2017 - 20:30

La salonul auto din Los Angeles, Volvo a anunţat SUV-ul compact XC40 care este disponibil la abonament de 600 de dolari pe lună cu un contract pe doi ani. "Exact cum ai achiziţiona un telefon", potrivit Slate care citează The Verge.

Apare întrebarea: abonamentul nu este la fel ca leasing-ul? Nu chiar.

Atunci când achiziţionezi o maşină prin leasing plăteşti o sumă lunară până când expiră contractul apoi mai plăteşti o sumă şi maşina îţi aparţine. Este o metodă bună de a conduce o maşine pe care nu ţi-ai putea permite să o cumperi cu banii jos. Atunci când o cumperi prin leasing trebuie să-ţi faci RCA, Casco şi să faci reviziile necesare şi să te ocupi de reparaţii.

Spre deosebire de leasing, prin abonament poţi "deţine" o maşină câte luni vrei. De exemplu, ai putea ca jumătate de an să nu ai nevoie de maşină, apoi următoarele şase luni ai putea să o iei pe abonament. De asemenea, nu trebuie să-ţi baţi capul cu RCA, Casco etc. Totuşi, la finalul contractului de abonament s-ar putea să nu ai opţiunea să cumperi automobilul în cauză.

Şi românii au acces la acest mod de a achiziţiona o maşină. Un progam similar a fost anunţat în vară de către David Gedlicka, Porsche Finance Group. „Alături de Porsche România oferim în cadrul unui pro­gram-pilot de 100 de auto­mobile un serviciu prin care un client poate con­duce acel automobil timp de un an, iar după un an poate înlocui maşina astfel încât să aibă un automobil nou tot timpul, iar aici este trecerea de la a deţine un automobil la a privi maşina ca soluţie de mobilitate. Serviciul este disponibil pentru clienţi indi­viduali, dar oricine îl poate contracta“, a spus David Gedlicka, directorul general al Porsche Finance Group în România pentru Ziarul Financiar.

În cadrul acestui program-pilot sunt acum disponibile două modele, 50 de automobile Volkswagen Golf şi 50 de auto­mobile Volkswagen Tiguan. Prin acesta se achită un avans după care se plăteşte lunar o rată tip de 12 luni, iar după un an clientul retur­nează maşina, achită un alt avans şi reia ra­tele. Spre exemplu, pentru un Golf tre­buie să se achite o rată lunară de 270 de euro plus TVA, iar pentru un Tiguan 440 de euro plus TVA, iar toate cheltuielile sunt incluse.

Porsche are un model numit "Porsche Passport" prin care utilizatorul poate alege între 8 modele (inclusiv 718 Boxster şi 718 Cayman S) pentru 2000 de dolari pe lună sau poate să aleagă între 22 de modele pentru 3000 de dolari pe lună. Cu acest "paşaport" clienţii Porsche pot schimba modelele oricând doresc, potrivit Slate.

Astfel de abonamente sunt atractive pentru tinerii care locuiesc în oraşe aglomerate şi care nu vor să deţină o maşină. 

 
 
 
 
Te-ar mai putea interesa

Comentarii

loading...