Furnizorul de gaze şi electricitate Engie România, unul dintre cei mai mari din ţară, nu a putut răspunde cererii unui client noncasnic din sectorul HoReCa, ce dorea electricitate şi gaze la un preţ fix garantat timp de un an, au declarat, pentru Agerpres, reprezentanţii companiei.
Este vorba despre hotelul Orizont din Predeal. “Am primit o notificare de la furnizorul nostru, Engie, că nu ne poate furniza gaze începând cu 1 noiembrie, deşi contractul era în derulare, nu urma să expire”, a afirmat, pentru Agerpres, Ionuţ Şandor, managerul hotelului.
Pe de altă parte, reprezentanţii Engie au arătat, pentru sursa citată, că respectivul client a cerut un preţ fix pentru o perioadă de un an, ceea ce compania nu poate asigura.
“Referitor la solicitarea clientului persoană juridică din domeniul HoReCa, aceasta viza o ofertă de energie electrică şi gaze naturale, la un preţ fix, garantat timp de 12 luni în perioada septembrie 2022 – august 2023. Pe fondul volatilităţii ridicate a preţurilor de achiziţie, atât la energie electrică, cât şi la gaze naturale, precum şi al unui deficit de volume disponibile în vederea achiziţiei, Engie România nu a putut prezenta către clientul respectiv o ofertă care să întrunească condiţiile specificate de solicitant”, au susţinut oficialii companiei.
Aceştia au arătat că aceeaşi situaţie se aplică şi altor clienţi, pe măsură ce contractele aflate în derulare expiră.
Drept la replică:
Cu privire la solicitarea unui client din industria HoReCa pentru o ofertă de energie electrică și gaze naturale, la un preț fix, garantat timp de 12 luni în perioada septembrie 2022 – august 2023, ENGIE Romania precizează că, pentru respectiva locație, clientul nu avea un contract în derulare cu ENGIE Romania, ci cu un alt furnizor. Astfel, ENGIE Romania nu a notificat în niciun fel acest client, ci a răspuns negativ la o solicitare de ofertă, deoarece contextul actual de piață nu permite întrunirea criteriilor solicitantului.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!